måndag, maj 04, 2009

San Diego 1-2 maj

Fredag 1 maj
Fredagen blev en ganska lugn dag ändå. Vi började dagen med att springa 5 km och förbättrade tiden med ungefär 1 minut. Sedan var det hem och äta lunch och duscha som gällde. Efter lite lunch så gick vi till Westfield, ett shoppingcenter. Vi var där en av de första dagarna som vi var här också, så nu kikade vi runt lite noggrannare i affärerna. Jag hittade inget som föll mig i smaken. Vi tog en liten paus och åt lite Ben and Jerry glass, mums! ´Denna gången blev det Triple Caramel Chunk, tror jag den hette. Den var god, dock var det tur att Fredrik och jag delade på en glass, för de var stooora! På kvällen åt vi japanskt igen, jag tog sushi bento, oj oj vad massor av mat jag fick. Jag var mätt hela kvällen. Efter vi kom hem bestämde vi oss för att ta ett bad i den varma poolen, bubbelpoolen.

Lördag 2 maj
Lördagen började med en soft morgon och sedan vi lunchtid for vi ut till ett ställe som hette Gliderport. Där var det en hel del människor som flög paraglide. Det var häftigt att se, men jag vet inte om jag skulle våga flyga sådär själv eller med nån annan. Roligare att titta på=) Efter det åkte vi till ett outlet som låg en bit utanför där vi bor. Tanken var att vi där skulle kunna hitta en resväska till mig eftersom min gick sönder då vi flög hit till San Diego. Resultatet av shoppingen på Outleten var att jag köpt springsockar, och 2 par tröjor. Alltså ingen resväska. Vi åkte till Wal-mart och där hittade jag en resväska, dock tyckte Fredrik att jag måste ju köpa en som var lika stor som den jag hade, så vi tog den som han trodde var lika stor. Det visade sig senare att den väskan jag köpt var mycket större än min förra. Så nu har jag en gigantisk resväskaPå kvällen åt vi middag på en mongolisk restaurang, Hot pot hette den. Vi åt fondue. Fondue innebär att man beställer in en soppa/buljong och sedan en massa tilltugg som man själv stoppar i soppan så det kokar. Soppan används bara för tillagning av den mat man valt, vi valde till exempel dumpling, små fyllda knyten, lammköttbullar och räkor. Dessa stoppade vi i grytan, väntade nån minut och plockade upp det med pinnar, hur gott som helst! Dock farligt eftersom man åt hur mycket som helst, kände inte när man var mätt.


Här sitter vi och ska hugga in på fondue=)

Här är köttet vi stoppade i grytan, sedan hade vi andra saker också

En paraglider:)

En bild på mig från softball, som vi var och kikade på 27 april:)
På återseende!:)




4 kommentarer:

Linda sa...

Mitt högra öga skådar två ringar...äre jag som är lite slow eller har ni nyförlovat er?? Hur det är än så får ni ett STOOOOORT GRATTIS från Aronssons!!! Va kul!! Kram kram!

Sandra sa...

Å jag märkte samma sak som Linda!
Nyförlovade? eller har jag missat något?! Jätte roligt för er i vart fall!!

Grattis kramar från mej!
KRAAAM!

Mamma sa...

Jag som satt och tittade på bilden och tyckte att du satt så fint bredvid Fredrik när ni åt fondue och tyckte även att ni såg speciellt lyckliga ut, men inte såg jag ringarna! Jag trodde ni njöt av maten hehe! Men som tur var läste jag kommentarerna! (jag är lite vaken ändå!) Men visst är det gott med mat och prova på främmande rätter så här, du har blivit en riktig tuffing på det nu.
GRATTIS till er båda och tusen kramar!
Fina bilder i alla fall, va bruna ni har blivit. Den här resan har gjort er gott på många vis.
Ska bli kul att få träffa er snart, ha de så bra, jag längtar tills ni kommer hem!
Mamma

Kakus sa...

Grattis! :)

Haha, mamma snackar bara om mat! :D