fredag, maj 15, 2009

Helg

Nu är de fredag och helg igen. Jag har varit lite hurtig på morgonkvisten och varit ute på en löptur. Det gick sådär, kanske halv sju var lite för tidigt för min kropp att utsätta sig för lite konditionsträning;) Men det känns ändå bra nu att ha lyckats ta sig ut på en springtur, lugnt och fridfullt var det ute i alla fall. Idag lyckades jag pricka in att få den tidigaste tvättiden, mellan 7-11 så det är vad jag pysslar med just nu. Som alltid så väntar man för länge med att tvätta vilket innebär att blir mycket på en gång, men det går det också. Någongång ska man väl lära sig;)

Jobbar även idag, kvällpass. På lördag (imorrn) är jag ledig och då blir det till att städa ordning i lägenheten och eventuellt hinna med ett träningspass. På kvällen ska vi på en fest till en som gjort klart sitt exjobb, det ska bli trevligt!=) Annars blir det nog en väldigt lugn helg, ta-det-som-det kommer helg blir det, me like!

Jag ska snart springa mitt första lopp för detta år. Det blir en liten mjukstart genom att springa Vårruset på 5 km den 27 maj. Sedan har jag inget lopp inplanerat efter det, men förhoppningsvis hittar jag något som jag vill springa senare i vår/sommar. Midnattsloppet är redan inbokat, men det är långt till augusti…nån som vill springa det med mig eller utmana mig?
Ha en bra helg allihopa, så skrivs vi på söndag igen eller måndag…

2 kommentarer:

Kusin sa...

Vi ska GÅ vårruset den 26e här nere =)

Jonas sa...

Jag ska springa blodomloppet i morgon, ska bli skoj! Hade även tänkt springa vårruset men sen upptäckte jag att det bara var för tjejer *haha* Midnattsloppet skulle ju vara skoj, men det känns aningen trångt, är det inte det?