tisdag, maj 26, 2009

Pysseldag

Idag har jag varit väldigt pysslig. Jag har planterat ute lite tagetes och luktärtor samt persilja och citronmeliss på våran balkong. Det är första gången jag gör något sådant alladeles själv. Förr har jag alltid hjälpt mamma att plantera och då har det varit redan färdigsådda plantor. Nu har jag gjort det från scratch så vi får se hur det blir med sådden. Det största problemet för mig kommer bli att komma ihåg att vattna varje dag så det hålls fuktigt. Som sagt resultatet ska bli spännande, ska jag lyckas eller inte?=)

Annars har jag städat åt ödlorna, så nu har det fint igen. Det är en lite klurigt att få ur dem ur terrariet eftersom det är så rädda. Jga är rädd för att jag ska skrämma de så mycket så att de tappar svansen, jo de kan faktiskt göra det om det vill sig riktigt illa. I och för sig tror jag den försvarsmekanismen används när de blir jagade eller något sådan för att avleda jagaren.
De fick även smaska i sig lite syrsor, mums! Tyckte iallafall dom.

Det har varit riktigt strålande väder idag, varmt och skönt. Så härligt att sitta på balkongen i bara sommarkläder och plantera. Jag måste säga att det var nästan rogivande att pyssla på med jord och frön;). Imorrn är det fönsterputsning och tvättning på schemat.
Och på kvällen är det dags för det första provet för mig detta år. Nämligen Vårruset! 5 km är sträckan som gäller, mitt mål är att springa under 30 minuter. Var ute och sprang igår och då kändes allt bra, känner mig i form men ja det visar sig imorgon.:)

Inga kommentarer: