fredag, maj 18, 2007

Överrörlighet...

...har jag i mina leder enligt tandläkaren. Detta uppdagades för kanske några år sedan, då han hörde hur de knakade och knäppte i min käke då jag gapade, och jag fick då en remiss till nån som skulle kolla upp min käke ytterligare, det gjorde jag kanske för 1½ år sen...de röntgade och grejade och de kom fram till att det inte fanns så mycker mer att göra än att tänka på vad jag äter för att inte förvärra de. Till saken hör att röntgen visade på ett flertal läkta inflammationer och dessa har gjort att det blivit ärrbildningar....och skulle jag någongång få jätteont skulle jag höra av mig så kunde de ge mig en spruta (kommer inte ihåg vad för nån) för att lindra smärtan....Detta var då 1½ år sen och sen dess, har jag haft lite ont nu och då, men inte så ont att jag måste uppsöka tandläkaren....eller hur vet man det? Att det gör ont kan man väl uthärda eller?? Har iaf lärt mig leva med att käken ibland kan låsa sig, knäppa och knaka och sådär...
Saker jag inte bör äta är äpple, segt kött, sega godisar, hårt bröd, tugga tuggummi....ja allt som på nåt vis är hårt eller segt....kan inte riktigt påstå att jag avstått från vissa saker....men ja...kanske borde...fast det är svårt emellanåt;) Lätt att jag glömmer bort och kommer på det efteråt....

Varför jag skriver om det här var att jag tänkte på det lite idag, imorse då jag vaknade, att överrörligheten jag har i lederna kanske är förklaringen till eller en bidragande del till att det ibland känns som knät eller ryggen låser sig?
Försökte googla på det, men fick bara fram en massa sjukdomar, som inte alls stämde överens med det jag ville veta...=) Jag får nog ta det som det är och bra är väl att så länge jag inte lider av det så mycket så kan det ju inte vara nån direkt fara...lite ska man väl tåla..;)

Helg nu, skönt! Fast jag måste nog plugga lite, tror jag...dags att tagga till och samla all energi man kan hitta och motivationen för nu är det verkligen slutspurtsdags snart!! Tänka sig så fort tiden går...måste ha haft väldigt kul under tiden om man ska tro på ordspråket "Tiden går fort då man har kul"

Motivation och självdisciplin var är ni??? Behöver er nu snart, tror jag....nån fler som upplever samma sak?=)

2 kommentarer:

Unknown sa...

-

Sandra sa...

JaAg skulle behöva lite av motivation och självdiciplin grejjset också faktiskt!!