onsdag, maj 16, 2007

Ingen sol...

..idag heller! Jag som hade hoppats på lite solsken och eventuellt kunnat sitta ute på balkongen och läsa lite kurslitteratur, ja, visst låter det intressant? Boken heter "Att återställa ordningen" och handlar ganska mycket organisationsförändringar och genusperspektiv. Genusperspektivet börjar jag bli lite less att läsa om faktiskt, känns nästan som varenda kurs vi haft tagit upp det olika mycket...så är det säkert inte, men det är iallafall ett ständigt återkommande ämne...=) Nåväl jag får helt enkelt försöka motivera mig att sitta och läsa vid skrivbordet istället....men det finns intressantare saker at göra, såsom att se lite film, eller varför inte ett avsnitt av en ny serie som jag fastnat vid, som en kompis tipsat om...?
Eller kanske fara och träna? Näe, det är inte aktuellt...inte just nu iallafall....fast en liten promenad skulle inte vara helt fel...nä, just, det är ju trist väder ute..typiskt!

Dagens:
  • Ska: läsa en massa ur den tråkiga men ändå lite intressanta boken "Att återställa ordningen"
  • Måste: handla mat...tomt i kylskåpet i princip...;)
  • Låt: Everyday is a winding road (Sheryl Crow)
  • Känsla: One happy smile...=)
  • Konstaterande: Barn kan va lite för mycke skrikiga ibland, speciellt tidigt på morgonen...(grannens barn ville inte gå till dagis imorse märkte jag...suuck)
  • Tanke: hur motiverar man sig till saker man inte vill göra? Exempelvis, läsa en tråkig bok som man vet att man måste läsa? (ja, de är plugg det handlar om:)

Ett sista ord:
"Det finns ingen bättre spegel än en god vän"

1 kommentar:

Sandra sa...

Boken är så intressant ^^ fy farao!! Jag läser bara resultatdelen nu, kap 1 & 2 var tråååkiga som dom bläddra jag bara igenom!