onsdag, september 05, 2007

Suuuck!

Jag vet inte vad jag ska göra av den här dagen! Kanske borde jag plugga men jag känner inte riktigt för det idag....plus att jag inte fått den bok jag skulle behöva läsa ur ännu heller, så det får nog bli helgens problem. Hittills idag har jag bara funderat på en massa saker....stort som litet...

En av tankarna är hur jag ska göra med lägenheten, trivs bra i den, men om några månader kommer hyran att höjas och det kommer bli galet dyrt, för mig som student attbo här...
Billigaste är ju att flytta upp till Umeå, ta ett studentrum, men jag vet inte om jag vill det. Det fanns ju en anledning till varför jag flyttade hem, och det var för att jag kände att jag inte trivdes riktigt bra i Umeå, härhemma känns det bara bra, trivs som fisken i vattnet, antar att de är som de säger, "borta bra men hemma bäst". Ett annat alternativ är ju att leta sig en etta, alltså en mindre lägenhet och lägre hyra, men det känns ju drygt att flytta också...men det skulle helt klart underlätta litegranna, för jag behöver inte ha en sån stor lägenhet som jag har nu....inte då de bara är jag som bor i den...hmm...ja, det är en av tankarna som snurrar väldigt mycket runt i mitt huvud, hur ska jag göra???

En annan tanke är skolan, hur ska det här sista året gå? Som det känns nu har jag ingen lust till att plugga,givetvis kommer jag att bita ihop och försöka hitta den där motivationen nånstans iallafall och hoppas på att det löser sig...vilket det oftast gör!=)

Varför ska man tänka så mycket för?

Lilla kära kusin, läste din blogg idag, skrev en kommentar, vet inte om de va mycke till hjälp men vill bara att du ska veta att jag tänker på dig och vilket beslut du än fattar så st¨år jag bakom dig....för du ska göra det som känns rätt för dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

svårt det där med boende. För å ena sidan så är det bara ett år kvar här uppe i Umeå för din del och då kanske lite onödigt att flytta hit? Å andra sidan ett mindre boende i Ö-vikstrakten skulle vara trevligt rent ekonomiskt men.. är man van att bo stort så är man. Å den tredje sidan, det är bara kanske ett halvår med taskig ekonomi du bor kvar?

Inte lätt som sagt..