lördag, september 08, 2007

Shopping, Beslut fattat och Datorhaveri

Ja, det kan väl sammanfatta min lördag på ett kort och koncist sätt.

Jag och Emma var på stan idag, vilket inte höll på att bli av eftersom Emmas små kissemissar var lite bråkiga. Jag ville ha lite nya kläder, tänkte att det skulle vara kul med lite nytt nu då hösten börjar komma, eller den är redan här?? Jag hittade mig ett par jeans och dom passade perfekt=) SEdan hittade jag lite smått och gott, en skoj eftermiddag=) Nu får de vara lite lugnt me shopping ett tag framöver, jag har så jag klarar mig for the moment. De enda jag saknar är en mysig varm stickad tröja eller nå..men de kan jag köpa senare i höst....

Sedan det andra, jag har fattat ett beslut ang lägenhet och var...eller delvis iaf. Alternativet att flytta till Umeå har jag nu uteslutit även fast det skulle vara det billigaste. Jag känner att jag vill inte flytta till Umeå igen, hade jag trivts tillräckligt bra där hade jag nog aldrig flyttat därifrån i första taget. Och sedan så känner jag att de är bara för ett år, känns lite drygt att flytta upp bara för det. Så nu är det bara beslutet om att bo kvar i den här lägenheten eller hitta mig en etta. Och som det verkar så är de inte de lättaste att få tag i en bostad nu, så ja vi får se hur jag gör....funderar ganska ofta på det....ett trivialt problem kanske många tycker, men för mig är det inte riktigt så....

Datorhaveri, jo min gamla kära stationära dator som numera används hemma hos mamma har blkivit sjuker. Den vill inte att vi ska komma in i Windows, vet inte riktigt vad som är fel, för den vägrar tala om det. Så imorgon blir det en formatering och bye bye till alla bilder och all musik jag hade på den som jag inte hunnit föra över till den här datorn eller till nå annat ännu....men men det är som det är...life goes on anyways...=)

Nu ska jag nog ta och plocka undan lite här i lägenheten och så även leta fram skivor till datorn så jag kan göra den frisk imorrn igen...

Det var min lördag, intressant va?;)

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, datorer är inte roliga ting. Här spökar internet hela tiden. Och trots att jag är uppkopplad och har signaler, kan jag inte leka på msn å internet. Då blir jag arg. Men plötsligt fungerar de ett tag igen.

Jag vill också shoppa. Måste komma på ett sätt att ta mig till nån galleria. Blir ju galen!

Jag hatar beslut. Ja, du har ju läst om min ångest. Sofia har dessutom berätta att hon ska flytta ihop med Johnny så småningom. Åh hon ha en lgh som jag nog skulle kunna tänka mig ta över! Typiskt! ha de Kusin!