måndag, september 03, 2007

Platespotting

...läste en artikel om detta unika fenomen nu ikväll. Platespotting går ut på att man ska hitta nummerplåtar från 001 till 999. Det är en lek, och den är slut då man når 999. Detta kan ta flera år innan man gör det. Jag blir bara så fascinerad över hur denna typ av "lek" eller rättare sagt sport kan finnas...visste inte om att det fanns innan jag läste artikeln. Och en sak till, hur orkar man hålla på att leta efter alla nummer? det måste ju ta åratal, tror det måste krävas ganska stor vilja att hitta alla nummer då man, som jag förstod det, måste ha nummer efter varandra, kan inte hitta 003 för 002 exempelvis....det krävs ganska mycket tålamod skulle jag tro. Alltså är det inget för mig..hehe

Artikeln kan ni läsa här och om Platespotting kan ni läsa här

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja det finns en "sport" för alla. Finns ju trainspotting å massa annat konstigt så varför inte platespotting :)

Sandra sa...

Jadu, denna sport finns närmare än man tror :P Min käre svärfar och Anders bror, och Anders systers man håller på med de.

Svärfar går till och med runt på OBS/ICA Maxi parkeringen medan svärmor handlar :P De är till å gå till överdrift!

Något less på den "tävlingen" För de är ju prestige mellan herrarna vem som leder :P

Anonym sa...

Ja, de är verkligen helt sjukt hur många som leker den i smyg :P
Hur är allt med dig? Har just skrivit typ ett A4 långt inlägg på min blogg, min värld rasar...?! Ja, som sagt allt om de finns på min sida.
Blev du mkt brun utomlands?

Kram Kram Kusin