måndag, januari 29, 2007

På tal om te...

så hittade jag en artikel på aftonbladet som handlade just om te och hur bra det är för hälsan. Jag dricker rätt mycket te och har hört att te är bra för hälsan.Och i den här artikeln så fick jag det bekräftat, dock med en liten petitess som förstör de hela, Te är bara nyttigt om man dricker det utan mjölk, mjölken blockerar flavoniderna i teet som skyddar artärerna. Så nu måst jag nog lära mig dricka te utan mjölk om jag vill ha de positiva effekterna av de, hur ska det gå?:P

En annan sak, hur kan det komma sig att när man är på väg att göra en sak, så gör man tusen saker på vägen till den sak man egentligen skulle göra först, vilket slutar med att när dagen är slut har du fortfarande inte gjort den sak du tänkt göra, som t.ex att vattna blomman i vardagsrummet, men hittar andra saker på vägen till vardagsrummet som du gör iställlet, hur kommer det sig? En av mina triviala problemfunderingar....:P

Ett sista ord:
"Det du inte hinner med idag, får du göra imorgon"

6 kommentarer:

Linda sa...

Haha...ditt "sista ord" passade ju verkligen bra in i det du skrivit om den här gången. Du höll en röd tråd genom hela inlägget, du knöt verkligen ihop påsen!! Okej, jag ÄR dryg ;)

Camilla sa...

Linda; Ja visst gjorde de, fanns som en om än väldigt liten baktanke bakom det, måste ju träna på att hålla röda trådar, inte alltid jag lyckas...;)

Anonym sa...

Jag dricker massor av thé också, dock redan utan mjölk. Känns bra det här ;)

Anonym sa...

Hehehe.... ser ut som att någon får sluta upp med den dålig avanan att ha mjölk i te ;)

Marcus sa...

Grönt te utan mjölk är väl det bästa! Klart du fixar att dricka det utan mjölk, det är då det är som godast!

Anonym sa...

Det är ju då teet är som godast, utan mjölk förstås. Inte kan du väl ha mjölk i grönt te i alla fall?