söndag, januari 14, 2007

Änteligen!

Ja, nu har snön hittat hit!! Wiee! Igår då jag vinklade upp persiennen såg jag all den vita snön som måste fallit under natten=) Helt underbart! Och idag har det snöat ännu mera, ännu roligare! Fast det är mindre kul för de som bor i de södra delarna av Sverige, där är det tokstormigt, huvvaligen! Jag hoppas verkligen det slutar blåsa så mycket snart! Mne här rä det vitt och fint, kvällarna ser mysiga ut nu, inte bara toksvart som det varit ett bra tag nu, Vintern är änteligen här! Snart åker brädan fram...det kan jag lova. Fast först måste jag hitta åt den...

Idag har det inte hänt så mycket, mest tagit det soft, sista dagen på det så kallade "jullovet". Imorgon kör skolan igång igen, vårterminen. Det känns lite konstigt att säga att de är vårtermin mitt i vintern, men så är det Det känns faktiskt riktigt skön att börja skolan igen, komma in i alla rutiner som ja mer eller mindre kopplat bort nu under ledigheterna, kan ju säga att det komma bli ett kämp att komma upp i tid imorgon bitti, but I have to, jag har en buss att passa...Det ska nog gå bra, jag hoppas det iallafall, vore ju dumt att missa första dan, men jag lyckas med det mesta så varför skulle jag inte kunna lyckas med det...?=)

Min lilla kissemiss Baggis ha vart sjuker i några dagar, varken ätit eller druckit ngt på 2 dagar, bara velat vila och allt han gjort har gått i slowmotion, men idag piggade han på sig och började äta lite och ha vart igång hela dagen, så det är på bättringsvägen,.men jag är fortfarande lite orolig, vad det kan det ha varit för nåt? Har han ätit något ute eller är det nå knas i hans kropp?? Ska ringa till veterinären i veckan och fråga vad det kan vara, fr tänk om dett kommer tillbaka..huvva! Simba, min andra katt, ha änteligen fått tillbaks sin buskompis, baggis ha ju inte velat busa ngt då han vart sjuk....men nu så!=)

Just det nåste berätta en liten rolig som utspelade sig då jag stod i kön i affären:
Två tanter stod och pratade om Tv och digitalboxrar:
Den ena tanten: Ja, snart måste man väl skaffa en sån där digitalboxer för å kunna se TV
Den andra tanten: Just det, men jag förstår inte hur den fungerar, den är ju så liten, jag som har så svårt redan nu att läsa och se text.tv på TV:n jag har nu, jag menar den är så liten den där boxen, hur ska jag då kunna se något i den?

Det kan ju bli lite svårt att se något genom digitalboxen...:P
Tyckte det var lite roligt....=)

En kompis har farit till Irland för att jobba där 1 år, fy va spännande! Anette, hur har du det?? =)

Nu ska jag fixa ordning, skolväskan...precis som det var då man var lite..hehe. Nä kankse inte riktigt så, men måste ju leta rätt på block och pennor...å ryggsäck...=)

Slut på lovet nu, imorgon är det Pigg och Glad som gäller....eller?=)

Ett sista ord:
"Jag kan om jag vill, jag vill om jag kan"

Inga kommentarer: