tisdag, januari 09, 2007

bokstaven R


...ja nu har det hänt igen! Återigen har jag fått höra att jag uttalar bokstaven R konstigt då jag pratar. Jag vill minnas att när jag gick i tredje klass fock jag gå till talpedagogen, och han anmärkte på mina "r", men sa att det skulle försvinna med tiden, men tydligen har det inte ghort det! Får höra lite nu och då om det att jag inte säger "r" rätt då jag pratar. Hjälp, vad göra?=) Ett i-landsproblem....=)

Har sett på "Tsunami-efter vågen", en miniserie i 2 delar, första delen idag, fy va hemskt det var! Det visar verkligen hur det var då, den där dagen 2004, och serien har vissa scener som är direkt tagna ur de som lyckades filma vågen då den kom in....nåvl, återstår atts e om man orkar titta på andra delen imorgon...

Annars har det inte gjorts mycket idag, vart och lånat en av fyra kursböcker som vis ka ha på våreterminens första kurs....Här ska pluggas!=) självdicsipli plockas fram och huvet nere i böckerna...närå så illa ska de väl inte riktigt vara men här ksa inte accepteras några omtentos, ribban är satt! "Ingenting är omöjligt" Så det ska nog bara går bra det...=)

Jag vill ha snö!!! Nu! Men icke, då regnar de i princip hela dagen istället, blä fr regn. Det enda positiva med att det är såhär konstigt väder är att man kan springa ute istället för att springa på löpband=) Tror jag ska göra det imorgon, springa bort träningsvärken från gårdagens och dagens riktiga träningspass=)
Jag längtar till att få plocka fram brädan och få åka lite snowboard, vill gärna ha det här vädret igen:


2 kommentarer:

Linda sa...

men kolla, här dök man visst upp på bild! helt otippat men väldigt trevligt! Vore inte dumt med lite ordentlig snö, nu äre ju ba slask! -kram-

Anonym sa...

Hej svejs! Va sugen man blir att åka på läger igen. Ska du dit i år igen? Jag hade tänkt hjälpa till i köket men ska jobba fredag-lördag så det blir inget för mig. Kanske nästa år. Kramiz