torsdag, januari 18, 2007

Tid...

...varför tror man alltid att man ska hinna så mycket på så kort tid som möjligt? Jag förstår verkligen inte det, jag råkar tyvcärr vara lite av en tidsoptimist, speciellt på morgonen, jag tror jag ska hinna så mycket, men hinner bara hälften. Och det innebär att jag ibland måst springa sista biten till bussen, för att hinna...eller riktigt så illa är de inte, har bara hänt 2 ggr so far. Andra gången var igårmorse, och då lyckades jag med att ramla på isen också, som fanns i trappen på väg ner till busstationen vilket jag inte uppmärksammade, och så var olyckan framme! Ömt och ont..aj aj...men jag överlever nog!=) "Stupid is as stupid does"

I måndags började skolan igen, och vi har redan hunnit ha ett seminarium, vilket inte var ett seminarium, eller så var det ett väldigt annorlunda sätt att ha seminarium på....
Annars så har veckan gått bra, lite jobbigt att kliva upp morgonen men så är det alltid. Nu är de helg ledig imorrn, eller jag menar föreläsningsfri dag=självstudier...hmm få se om man lyckas me å få nå vettigt gjort imorrn...hehe
Jag har strukturerat upp mina studier litegranna, är ju en liten pluggis nu, men jag vill så gärna klara tentan med en gång och gärna slippa paniken som alltid kommer upp sista dagarna innan tentan....näe bort med den!!

Idag har det snöat lite mer här..wiee! Snart vill ja åka snowboard i backen, *längtar* Dock lär det väl dröja ett tag, lär ju inte bli ihelgen iallafall....tlåkigt men kanske nästa helg=)

Hockey är det ikväll också, Modo-Skellefteå, riktigt norrlandsderby! Å jag är inte där...*skämmes* Men vad jag kan se i skrivandes stund så leder Modo med 3-0,,,,wiee! Bara hoppas de klarar hålla det resten av matchen=). Ett lustigt fenomen som jag märkt här i Övik, är att i princip vem du än frågar om Modo, så vet alla vars dom ligger i tabellen och hur matcherna går....oavsett om man är intresserad eller inte....De kan ju bara sammanfattas med 2 ord. Hockeytokig stad!!!=)

Nu ska jag försöka renskriva lite föreläsninganteckningar medans jag kommer ihåg och fortfarande kan tyda vad jag skrivit....

Ett sista ord:
"
Den som inte är beredd att förlåta andra förstör den bro han en gång själv måste gå över."





Inga kommentarer: