torsdag, februari 01, 2007

Änglar....

Måste börja med att säga att jag fick VG på min hemtenta på kursen som vi hade innan jul, dock är det lite ofattbart det ännu, å jag tror inte riktigt på det förrns jag får se de på papper och får se hemtentan. Har bara ännu sett på Ladok, där alla kurser man klarat/inte klarat samlas, att jag fått VG på kursen, så ja I believe when I see it....=)
Men det känns bra, ett steg i rätt riktning.....

Solen sken å nästintill klarblå himmel å snön skimrade så fint idag, perfekt fotoväder! Men vad gjorde jag om inte satt på en buss till Umeå....typiskt!! Så nu hoppas jag på att de blir minst lika fint väder imorrn, så jag och kameran får bege oss ut på en liten promenad i den vackra snövärlden....=) Nu låter det som att jag är ute jämnt och fotar, men så är inte fallet, men sku hemskt gärna vilja.....sku vilja ha en digital systemkamera också, men för mig just nu duger min kamera bra, blir ganska bra bilder, sedan kan man ju alltid leka lite i photoshop eller liknande;)

Sömn, ha jag funderat på under några dagar nu, men hittar inget bra svar på min fråga, av vad jag har hört ska man helst sova 7-8 timmar per natt, men det gör inte jag, och de känns som jag inte är ensammaen om de, inte som samhället ser ut idag.....jag sover kanske 4-6 timmar, oftast 5 timmar, och jag känner mig inte direkt supertrött av de, men min fundering är: kan det vara farligt i det långa loppet att sova "bara" 5 timmar?? hmm....känns som jag klarar mig på det, eller så är de för att min kropp vant sig....

Ett sista ord: (,fick en ängel av min farmor med de här orden på, tyckte de var så fint, därav rubriken på dagens blogg)
"Vänner, är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har glömt hur man flyger"

1 kommentar:

Anonym sa...

tror det är vanligt med 6-8 timmar per natt, men det varierar ju från person till person. jag skulle aldrig klara mej på 5, det räcker inte för mej. helst behöver jag 8 timmar för att va utvilad...=)