torsdag, januari 04, 2007

Regnet det bara öser ner...

..känns det som. Kanske inte riktigt öser ner, men regnar gör det iallafall. Snön lyser med sin frånvaro, tlåkigt! Det är januari, och fortfarande ingen snö, konstigt...ja vill ju åka snowboard jue!=) Nåväl, de är som det är med den saken, inget man direkt kan tvinga fram....vilket jag tycker är oerhört dumt..men men=)

Modo förlorade ikväll mot HV71, första förlusten på hemmaplan på vääldigt länge, men någongång måste den komma också. Kan ju inte vinna jämt, de ligger ju trots allt ganska bra till...so far so good. Inte har jag vart på nån match ännu, trots att jag haft 3 chanser på raken nu under lovet här..*skämmes* jag valde att se Ice Age 2 istället, kulig film, trots att jag håller första filmen som favorit så tycker jag att denna är grymt bra ändå=) Sid och ekorren är helt klart bäst. Visst är det en ekorre, han som alltid tappar nöten??

Idag har jag försökt få office programmet att fungera på min dator, först utan större success, men skam den som ger sig. Det gick till slut, så nu kan jag skriva på datorn utan att behöva använda notepad eller vad det nu heter....=) Har även hunnit med att spela lite sims, dock lessnade jag efter kasnke 2 timmar....tror jag håller mig till playstation och dansmattan istället=). Jag har som lite överskottsenergi att göra av med, och ingen hemtenta har jag att skriva, kanske borde ta och ändra om och skriva om den, så jag får något att göra....lite halvless på att inte göra någonting...eller näe inte halvless, mer att det känns konstigt att inte ha någonting jag måste göra...konstig känsla, fast ändå bra känsla...nåväl...

Imorgon ska jag vara lite huslig och baka kakor som jag ska ta med till farmor och bjuda på. Hon har ju alltid bakat, så länge ja kan minnas och jämt då ja vart där har ja å mina kusiner fått en massa kakor att mumsa på, farmors kakor är bäst. Så då tänkte jag baka en av hennes sorter som jag älskar och ta med till henne där hon bor på sjukhemmet....Blir spännande å se om jag lyckas med kakorna, för jag har dessvärre inte lyckats ärva den genen...hehe

Nu ska jag se ännu mer film, blir mycket film nu då man är leeeedig! Men film är kul, I love it=)

Ett sista ord:
"Kärnan i äkta vänskap är att tillåta varandra små felsteg"

Inga kommentarer: