fredag, september 04, 2009

Helg och Bellmanstafetten

Nyss hemkommen från jobbet och ska strax ta itu med att göra äppelpaj av äpplen från Fredriks föräldrar. Lär nog bli en del över, får kanske göra lite äppelkräm också, *mums* Ikväll blir det alltså efterrätt till maten, inte ofta det blir så. Måste bara leta upp ett bra och gott recept på äppelpaj. Men om jag tänker efter, det är väl inte så svårt? En smulpaj och lite skivade äpplen med lite kanel och yttepytte lite socker över?=) Nåväl...det blir nog bra när det är klart.

Nu är det helg, och jag har ledig helg, så härligt. Men ingen slapparhelg här inte. Imorrn, lördag, går Bellmanstafetten av stapeln. Det är en stafett, ja det förstod ni väl på namnet. Man samlar ihop ett gäng, 5 stycken och så springer man 5x5 km. Alltså 5km vardera. Jag börjar nu undra vad jag gett mig in på, hur ska det här gå? prestationsångesten kommer att vara över alla gränser, jag måste springa snabbt...hehe nädå, men jag vill ju gärna inte vara sämre än de andra i mitt lag, men men tror det kommer bli svårt att matcha killarnas tid, nåväl jag får göra så gott jag, målet är 25 minuter hade jag tänkt.

Sedan på söndag är det en eventuell tur till Norrköping inbokad, då försvinner den dan, så helgen kommer att gå snabbt. Får se till att slappa så mycket jag bara kan ikväll...:D

Just det ja, äppelpajsbakning var det ja....Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Linda sa...

lycka till med löpningen! kom ihåg att den enda du ska tävla mot är dej själv :)
kram!