torsdag, september 10, 2009

Tankar

..tänk att ibland så tänker man så otroligt mycket under kort tid. Idag har jag hunnit tänka massor, och vissa saker har blivit beslutade=). Jag är lite fascinerad över hur hjärnan fungerar egentligen, den är som en dators hårddiskar. Man samlar allt på ett och samma ställe och kan sedan plocka fram det när man behöver det. Visst ibland blir det error i hjärnan också och man kommer inte åt just den saken man vill, en omstart brukar hjälpa=). Man har ett närminne (ramminnet) och ett längre minne där minnen och sånt samlas (hårddisken). Summan av kardemumman blir att hjärnan är som en dators hårddiskar. Dock är hjärnan pålitligare tycker jag..;)

Idag har jag en vilodag från träning, tror minsann jag lyckats sträcka mig i ljumsken eller nåt. Nåväl, det går väl över snart. Jag har lunchat med Fredriks syster idag, mycket trevligt, oj vad tiden går då man har roligt. Annars har jag inte något annat inplanerat idag, jag ska ta och läsa den oerhört spännande boken Isprinsessan,´av Camilla Läckberg, den är grymt bra, svårt att slita sig ifrån den:D Måste passa på nu då man är "ledig".

1 kommentar:

Esmeralda sa...

Tro vad du har beslutat då då? *nyfiken*