fredag, september 25, 2009

Jobbarhelg

..igen! Tredje helgen på raken nu, men det går. Blir en trevlig helg på alla möjliga vis!=) Imorrn ska vi ut och äta för att fira våran dag, i förväg. Eftersom den egentligen är på måndag. Det ska bli roligt. Det ser jag fram emot. Och ikväll är vi bjudna på middag också, mycket trevligt!

Idag har jag avverkat den stora veckohandlingen, fungerar riktigt bra det där tycker jag. Att handla en gång i veckan, behöver inte åka och köpa så mycket hela tiden. Visserligen är det inte så kul att handla, men vet man bara vad man ska ha så, flyter det på ganska bra. Speciellt då man kör med självscanning;)

Jag har även lämnat in min cykel på service idag, bromsarna börjar ta slut och den börjar bli krasslig, så jag tyckte den var värd en service. Hoppas den är fit for fight sen igen. Cykeln är ju ganska gammal, 12 år. Fick den då jag gick i åttonde klass and it's still going strong. Cykelreparatören tyckte den såg ut att vara i ovanligt bra skick för att vara så gammal, jag tar väl hand om den;) Nu måste jag bara införskaffa ett baklyse till den så är den helt utrustad inför höstens mörker.

Nu ska jag se om jag vågar ta i de där obehagliga maskarna som är mat till ödlorna, usch! Annars så kan jag låtsas glömma att mata ödlorna så får Fredrik göra det då han kommer hem:P

Inga kommentarer: