söndag, september 20, 2009

Söndag och löpning

Idag är det söndag och helgen har bara susat förbi, precis som den brukar.=) Jag har ännu en jobbarhelg , den adnra av 3 på raken nu. Men det går bra. Det sköna med att jobba kvällar är att man får sova ut på morgonen medans det är en nackdel genom att man är borta på kvällarna istället. Nåväl, det är självvalt och det funkar. Nästa helg jobbar jag dag så det får bli kompensationen=)

Jag har anmält mig till ett sista lopp denna säsong och det blir Hässelbyloppet den 11 oktober. Tänkte att jag skulle försöka hålla uppe träningen tills dess, men så förra veckan var olyckan framme. Eller olycka kanske man inte ska säga men jag har iaf lyckats dra på mig nån slags sträckning i trakterna av ljumsken. Fråb början gjorde det ont att bara gå som vanligt, men sen gick det över så jag provade springa i onsdags med Fredrik, men det var ingen bra idé, då kom det tillbaka. Provade även i fredags att springa lite lätt men blev tvungen att stanna och stretcha var femte minut kändes det som...så den är nog inte helt läkt. Dock känns det tokigt och opassande att det skulle komma just nu...förhoppningsvis läker det snart. Jag har inte en aning hur länge en sträckning kan hålla i sig....
Min löpträning ligger nu på is....trist!

Idag ska det visst läggas golv i vår minsta hall...det rullar på framåt med renoverandet av lägenheten...=)

Inga kommentarer: