onsdag, september 23, 2009

Ledighet

Jag har funderat kring det härmed ledighet. När man jobbar vill man vara ledig för man vill göra så mycket saker hemmavid. Men när man är ledig då blir det aldrig att man gör just de grejerna man ville göra då man inte var ledig. Iallafall är det så för mig. Idag jobbar kväll och min femte dag på raken, ska bli skönt med lite ledighet imorrn och hinna med det jag tänkt hinna med. Dock har jag en känsla av att jag bara kommer göra hälften av det jag tänkt;).

Sedan har jag en annan fundering, jag har nu jobbat 5 dar i rad, vilket jag tycker känns i kroppen, jag är trött. Idag slog det mig att 5 dar i rad är inget ovanligt, det är ju en helt normal arbetsvecka, tokigt hur det kan bli:P Min slutsats blir att jag jobbar som vilken annan som helst;)

Försökte mig på en springtur idag också, men det gick mindre bra, fortfarande känning i ljumsken, tror att det är en sträckning. Den får så lov att försvinna bort inom en snar framtid. Jag sprang iaf 5 km idag, med stopp för streching ungefär var 5:e minut kändes de som...Men men, ska nog gå bra det här med.

Nu ska jag göra mig en god räkmacka till lunch och sen sitta och läsa lite ur Flickan som lekte med elden, innan det är dags att bege sig till jobbet..

Inga kommentarer: