torsdag, november 01, 2007

November...

...ja nu var november här och vintern, eller`?? Jag vet inte jag, men lite snö skulle inte skada, de är mysigt! Lyser upp om kvällarna, men känns som de lär dröja innan snön kommer hit...tlåkigt! Jag vill ha snö nu!!=)

Torsdag idag, och om jag inte missminner mig så är de Allhelgonadagen idag...och till helgen allehelgonahelgen, vilket innebär att de är två söndagar efter varandra, alltså de är lördag fast de är som söndag..=)

Vet ni, nu ha jag färgat mitt hår brunt igen, mycket nöjd är jag! Och allt tack vare Sparris som va så snäll och hjälpte mig med färgandet och slingandet igår trots att hon hade en tentaplugg att tänka på, tack så mycke vännen!=)

Nu till mina stora värdsliga funderingar kring sånt som man kanske inte tänker på, alltså helt obödigt att ens fundera på de, men jag funderar iaf...=)
Here we go:
  • Byter flygplanen också om till vinterdäck på vintern?
  • Varför tar alltid balsamet slut före schampot?
  • Om någon ringer när man sover och denne frågar om man sover, varför säger man då oftast: "nej, de gjrode jag inte"? (jag gör de iaf)
  • Varför samlas alla löv i en hög på vår dörrmatta? (ett väldigt lustigt fenomen)
  • Varför skjuta på¨saker till sista minuten?
Ja, nu vet ni vad jag går runt och tänker på...eller ja, kanske inte hela tiden, men ibland så...=)
Jag ser fram emot helgen, då ska jag minsann ut på äventyr...ända till Vännäs å på kalas..skoj skoj!=) Få träffa kusiner etc....blir nog trevligt det! Och för en gångs skull vet jag vilka kläder jag ska ha....kommer nog inte ändra mig....*skratt*

Näe, nu är de åter till skrivandets värld, lite skolrelaterat...

Over and out

6 kommentarer:

Anonym sa...

va ska du ha för kläder då?

Anonym sa...

Då kanske vi matchar i håret? Lr okej, mitt är rött. Mot koppar. Men det skulle bli brunare :P

Jag ha ångest över klädvalet... Det måste ju passa alla som kommer :P HAHA! Tunika av nåt slag blir de iaf ;)

See you på lörda! :)

KRAM

Anonym sa...

Nu ska du få veta en intressant sak! *trumvirvel* Vi har också problem med löv i hallen... hur mycket som helst och överallt är det! Trodde att det följde med skorna in men igår såg jag faktiskt hur det gick till. Det blev någon form av drag runt dörren när jag öppnade den.. löven fullkomligt virvlade in, innan jag ens klivit över tröskeln. Så var det med den saken. Och nu ska jag sova... om du ringer så lovar jag att svara "jo jag sov", för jag är så grymt trött nu. Som tur är så jobbar vi bara halvdag i morgon. Tjingeling!

Lina sa...

Ett försök att ge min synpunkt på några av frågorna....

varför man svarar att man inte sov...jag har också funderat på det och kommit fram till att jag faktiskt inte inser att jag sov då telefonen ringde. jag vaknar så tvärt att jag tror att jag är vaken, det är först när jag tänker efter som jag inser att jag faktiskt sov....så numera stänger jag av mobilen slipper man sådana otrevligheter som förvirring kan vara ;)

Vad mer...Jo, för mig tar alltid shampot slut före balsamet, trodde det var så för alla....mysko!

Sista minuten...jag anser mig ha för mycket tid och ska man göra något tråkigt gör man det ju inte tidigare än man absolut måste. Otroligt dumt, men så är det för mig i alla fall. Jag har tenta på fredag och vad gör jag? Jo jag sitter å surfar runt för det är ju sååå lång tid kvar, å den verkar ju inte vara såå svår...som sagt, otroligt dumt!

Anonym sa...

Hej hej! Det var inte igår! Allt okej? Jag funderade faktiskt på det där med vinterdäck på flygplan förrförra helgen när jag flög från stockholm. Tyvärr har jag inget svar. Det där med shampoo och balsam är ju ett problem. Jag vet inte vilket som tar slut först. Jag tror att det är olika för mig. Dock tar det aldrig slut samtidigt! Kram!

Anonym sa...

Kan ge min sida av problematiken med schampo och balsam. Mitt schampo tar alltid slut först, å så äre den där balsamskvätten kvar. Inte så kul å köpa ett likadant schampo igen, roligare å variera sej, så i slutändan har jag olika märken på schampot å balsamet. Stackars mitt hår! :) kram!