måndag, november 19, 2007

Måndag igen..

och ännu en helg som passerat förbi, alldeles för snabbt! Min helg har mest bestått av att ha huvudet nere i pluggböckerna och försökt förstå vad som står där, Ja okej, så klurigt var det väl ändå inte, men ibland fick jag tänka till och läsa om stycket eller kapitlet...Fast jag tycker det är rätt intressant att läsa om projekt och projektledning och vad det innebär etc...känns som det är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med i framtiden...Jag tycker saker och ting börjar klarna gällande vad vi kan jobba som...det känns bra, den där paniken om att inte veta vad för slags jobb man kan söka har lagt sig lite, istället har paniken inför c-uppsats blivit allt större, vad ska jag skriva om?, vad vill jag skriva om?, vilket område inom pedagogik är intressant och relevant? Hjälp!!! Måste komma på någonting inom en snar framtid så jag kan börja läsa in mig på det området...någon som har några tips? =)

Annars då?
Jo, det är bara bra skulle jag tro, skolan rullar på, tiden går fort, knappt man hinner med! Snart bara en månad kvar till Julafton och innan dess ska jag ha hunnit köpa julklappar till mina när och kära...iofs så kan jag inte köpa julklappar alltför tidigt, för jag vill bara ge bort dem på en gång...och så finns det risk för att jag kan försäga mig...så jag väntar nog till veckan innan jul med att köpa julklappar...men vad ska man köpa?? Den ständiga frågan...

Idag är det ännu mer plugg somgäller och ikväll blir det nog ett spinningpass om jag inte är alltför seg...nädå här ska tränas:)

Idag skulle min kära farmor ha fyllt år, jag saknar min farmor, hon var en glädjespridare=) Men i april så bestämde hon sig för att lämna livet här...

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen till klubben för studenter-med-panik-över-uppsatsen. Själv är jag i andra fasen: nu-är-det-bara-4-veckor-kvar-till-jul-och-det-vore-bra-om-en-hel-del-vore-färdigt-tills-dess-för-tiden-formligen-flyger-iväg-stadiet =P