söndag, mars 29, 2009

Yasuragi...

..eller hasseludden kan det också kallas.. Där var vi från fredagkväll till lördag. Så härligt avkopplande!=) Yasuragi Hasseludden är ett japanskt spa där man kan bada , få massage, äta goda middagar, gå på olika behandlingar etc. Och det mest sköna med allt är att man går runt i en yukata vart man än ska, en yukata är en sorts morgonrock som liknar en kimono litegranna. Så bekvämt att slippa klä upp sig för att gå och äta frukost middag whatever=) iofs klädde jag upp mig till middagen iaf eftersom min yukata blev blöt. Men det är ett ställe jag rekommenderar.

Annars har helgen flutit på i alldeles för snabb takt som vanligt, lördagkväll vart en hemmakväll med god middag och chokladfondue. mums!=) Lite firande att vi vart tillsammans i 18 månader=) Ja, man kanske inte firar så men vi ville göra det iaf...mer vanligt är det kanske att fira årsdagar, vad vet jag=)

Jag har en liten fundering egentligen...igår skulle man ju släcka ner en timma för earth hour, men hur mycket energi tar det till att tända upp alla större byggnader efter den timman dårå? Om de nu släckte ner några större byggnader...bara en fundering.

Visst ja, nu är vi inne på sommartid också, härligt värre!=) Dock förlorade man en timma men men that's life!

Over and out

2 kommentarer:

Sandra sa...

Å Vad mysigt ni verkar haft de =)

Hoppas allt är bra med dej annars!
Kram!

Jonas sa...

Verkade ju jättemysigt! Grattis på 1,5-årsdagen!

(ja, det tar liite ström att "slå igång" igen, men långt ifrån lika mycket som man sparar under en timme!)