fredag, april 27, 2007

Tiden....

...bara springer iväg! Det är snart majmånad och jag som nyss tyckte det var jul...oj oj. Sommaren närmar sig med stormsteg och så även slutspurten av skolan och sommarlov vankas....Så fort allt går, det är knappt jag hinner med. Tänka sig nästa år vid den här tiden, så är det slutspurt på riktigt, skriva c-uppsats och bli klar med utbildningen...gaaaah! Nåväl, ett tag kvar tills dess, men med tanke på hur fort det här första 2 åren (okej, inte 2 år ännu, men om några veckor) gått så kommer väl sista året gå lika fort....fy vad tiden går snabbt ibland...eller alltjämt....har hört att tiden går fort då man har roligt, så det måste väl vara det jag har haft då...hehe
Bara en reflektion som slog mig idag...

Var på stan en liten sväng idag, rensade ur min garderob igår för att få en riktig anledning att införskaffa lite nya kläder, speciellt sommarkläder, kan ju säga att mer än halva min garderob försvann, så mycket kläder som jag aldrig använder, men nu rä de putsväck, det känns bra! Men så jobbigt att hitta nya kläder, kläder som passar och som är fina och som är bekväma, och prova kläder, önskar att det momentet skulle kunna undvikas....huvvaligen! *smile*

Imorgon ska jag försöka sooova ut, njuta av att få vara helt ledig en helg för en gångs skull, känns som länge sen sist....ska försöka ta itu med lägenheten litegranna, om jag orkar, jaga bort lite dammråttor och sådär....=) Annars blir det en helg i lugnets tecken...om inget oförutsett dyker upp, det vet man aldrig....eller?

Tedrickare som jag är, så skulle gärna tips på nåt gott te uppskattas, har kört med vaniljte och Earl grey ett bra tag nu, börjar bli lite less, nån som har lite tetips till lilla mig?=)
Tyvärr, har jag fortfarande den dåliga ovanan att ha mjölk i teet, lär nog mig aldrig att dricka te utan mjölk, men inget är omöjligt eller...?

Ett sista ord:
"Det är omöjligt att njuta av sysslolösheten om man inte har mycket att göra"

3 kommentarer:

Marcus sa...

Hmm, tetips var det. Citronte är alltid friskt och gott, sen har jag en favorit i Orange Jaipur, ett indiante med smak av apelsin. Vet dock inte hur de smakar med mjölk i.
Tänker på Dig!
Kram

Lina sa...

hej!
lite sent att kommentera kanske...men du läser nog detta hoppas jag. Tetips är ju mitt favvoämne ;) Lingonlängtan som finns på tehörnan i Umeå är en tokhit!! hur gott som helst!! friggs örtte pepparmynta är riktigt gott.... Söderte är gott...Indian spice och ceylon gardens om du gillar påste...What else...?`Hm....fikon-kiwi, också på tehörnan är gott....I know! Kom å drick te hos mig så får du smaka lite olika :) Vi kan tea lite (Ja, det är ett verb: att tea, dvs att dricka te ;) )

Camilla sa...

Tack för tipsen!=) Å ja Lina jag tear gärna me dej nån dag=)