måndag, april 02, 2007

Modo i SMfinal

...ja så vart det efter att ha slagit HV71 borta ikväll, oj oj! Va några år sedan Modo var i final. Och nu måste jag noh erkänna att jag absolut inte trodde de skule ta sig till final, jag trodde inte de skulle ta sig vidare till semifinal och inte heller från semifinal till just kommande final, men de gjorde det och de spelade bra ikväll=) Jag trodde som sagt aldrig att de skulle komma såhär långt, så det känns jättekul, hockeyfebern blir kvar nu i Övik ett tag till...*smile* Spelat 14 matcher i slutspelet på 28 dagar, så ja, hoppas de inte är alltför slitna nu inför finalserien men kanske fått lite extra energi nu i och med vinsten....Hoppet lever vidare...=) Bra start på den här veckan...

Annars då, ja, helgen har varit lugn, eller jag har jobbat vilket inte vart så lugnt alla ggr, mycket hände på kort tid, men det är sånt man får räkna med då man jobbar inom vården....inget man kan förutse...
Idag har vart den sådär lagomt seeg måndag, försökt plugga lite, lyckats me att traggla mig igenom min grupps kapitel och lite av de andra kapitlen, men jag vet inte hur myv´cket jag kommer ihåg, mne lite har nog fastnat. Har vart och tränat idag också, lite seegt de mä, det är ju måndag!=)

Satt å såg på House tidigare idag och hans sätt att vara mot patienten, bitter och allt annat än pedagogisk, på nåt vis kan jag inte låta bli att skratta åt House emellanåt, ja jag vet lite knashumor men en tanke som slog mig då var hur man skulle reagera om man mötte en sån läkare med sådan attityd? Ja, int skulle ja skratta iaf.....=)

Ett sista ord:( blir en annan variant denna gången)
"Det är en annan femma" blir på engelska "That's another cup of tea"
Tokigt va?=)

2 kommentarer:

Jonas sa...

Jäss! Vi är i final! =) Vi var hos Martin och såg matchen, fy så spännande! Linda har redan bestämt vilka matcher hon ska se (alla hemma och eventuellt en avgörande bortamatch =) )
Hade spade!

Camilla sa...

JOnas: Hehe, ja då blir de till att fara ner å se lite hockey då:) Första hemmamatchen är ju på fredag...Ja, de va kuligt att de kom smfinal=)