fredag, oktober 05, 2007

En paus...

..i skrivandet! Näe, jag håller inte på att skriva någon bok och inte heller mina memoarer;) Jag sitter med terminens första hemtenta, som från början verkade/kändes inte så svår, men efter att ha suttit och försökt knåpa ihop nå på en av uppgifterna så inser jag att just den uppgiften kan bli ett sånt där panikmoment för mig...huvva! Den andra uppgiften är inte så klurig, den är lättare...som tur är...NÅväl innan tisdag kl24 då den ska va inne senast så har jag nog lyckats knåpa ihop nån slags hemtenta...I hope!

Idag är det fredag vilket innebär att det är helg, känns ganska bra! Skönt med lite helg=) De dumma med helger är att de alltid ska gå så fort, ibland lite för fort, svisch säger de och vips så är de måndag igen...tokigt! Förstår inte, men på nåt vis går veckorna snabbt också, fast helgerna har en tendens att rulla på ännu snabbare än veckorna...nåväl...de är som det är...måste ju ha kul eftersom de går så snabbt...eller? är det inte så de sägs, tiden går fort då man har kul?

Annars då?
Fortfarande ganska bra, veckan har vart bra, gått lite fort men de gör den ju alltid. Solen skiner ute och det är höstfint...wieee!=) Det mesta känns bra just nu...vilket är en härlig känsla..nu ska jag bara lyckas med hemtentan så blir allt bra...haha


Jag tror nästan det blir en promenad in till stan nu och lämna tebakts en bok som skulle vart inlämnad igår...*oops* Sedan återupptas hemtentaskrivandet...med förhoppningsvis ännu mer energi och motivation...


Ett sista ord:
"Ju större motstånd vi stöter på, desto mer energi utvecklar vi för att ta oss igenom det"

Inga kommentarer: