onsdag, juni 20, 2007

A lot of work work...

..men jag klagar inte! Mer att det känns bara så skönt att jobba mycket, dock ska den där lediga dagen nästa vecka också bli helt underbar att få...men nu är det uppladdning inför midsommarhelgen som gäller, många arbetstimmar då, långa arbetspass..men det ska nog gå. De gamla är så snälla och lugna och rör inte en fena....näe riktigt så är det inte, men vi hinner med det vi ska göra utan stress och jäkt....Det känns himla bra! Är nog en av anledningarna till att jag trivs så himla bra på mitt sommarjobb, en annan är alla roliga arbetskamrater och andra sommarvikarier...en lättsam stämning....perfekt! Dagarna går fort.....

Annars då?
Det flyter på i lagom takt det mesta=) Snart midsommar och det innebär jobb för min del, så det blir inte så mycke annat än en lugn kväll....eftersom jag även jobbar midsommardagen...säg vilken dag jag inte jobbar?? Känns som jag bor på jobbet.....
Jag har funderat på en sak i några dagar nu, varför funkar vi människor så att vi planerar en massa infr semester och ledighet? Är det inte meningen med ledighet och semester att man ska ta det lugnt och koppla bort allt vad planera heter? Det tycker jag iaf....för om man ska hinna med en massa saker under semestern blir det ju inte semester i den form som jag förknippar med, semester=ta det lugnt (egen tolkning)
Nu, kvällsfika å sen hoppa i säng...målet är att vara i säng innan klockan slår 00:00, spöktimman alltså...huvvaligen!=)

Ett sista ord:
"Vägen till startplatsen är den längsta"

1 kommentar:

Marcus sa...

Jag håller med om att folk bör ta det lugnare och stressa mindre på semestern. Men en viss planering kan krävas för ex. resor och andra evenemang för något kul vill ju dom flesta trots allt göra på semestern. Om man inte är min pappa som bara ser en massa jobb här hemma framför sig. Men det är ju hans val också.