söndag, juni 03, 2007

Geting+bilkörning=livsfara

...det kan jag intyga! Efter att ha skjutsat mamma och hennes sambo till flygplatsen tidigare ikväll så upptäckte jag till min fasa på väg från flygplatsen att det fanns en geting i bilen. Till saken hör att jag är livrädd för getingar, fjantigt jag vet, men de är otäcka. Nåväl, åter till historian;), getingen höll sig i bakrutan ett bra tag under bilfärden, vilket kändes lugnt men samtidigt var pulsen uppe på 220 eller nåt i den stilen...hehe Och efter ett tag flög getingen fram och framför mej, paniken över getingen kom och jag insåg att jag måste få ut getingen på något vis...öppnade fönstret men då flög getingen över till passagerarsidan, till framrutan, helt galen var den. Antagligen hade getingen också panik..hehe...över att inte ta sig ur och över att en panikslagen människa som körde bilen fäktade framför den..;) Till sist vart jag tvungen att stanna vid sidan av vägen och jaga ut getingen ur bilen. För insåg att köra bil och samtidigt fäkta med ena handen var nog inte så bra, uppmärksamheten på vägen var inte så bra, så min slutsats är Geting+bilkörning=livsfara!;) Efter att getingen försvunnit ur bilen och jag försäkrat mig om att hans kompisar inte fanns i bilen, fortsatte jag min färd hemåt i lugn och ro...=)

Ja, som sagt nu sitter mamma å hennes sambo på flyget till Turkiet, ska vara borta en vecka, och bo på ett All inclusive hotell, snacka om lyyx, fast skönt för dem, det är de värda, skönt att fara bort och ladda om batterierna ett tag...skulle jag tro...

Annars har dagen, denna söndag, I don't like sundays, spenderats ute i den underbara värmande solen större delen av dagen, mycket härligt, längtar tills man får lite färg på sig...lite lagomt solbränd sådär..hehe Vart en härlig söndag på många vis...vilket känns otroligt bra, den här sommaren känns superskoj, utmanande och äventyrlig....=)

Imorrn väntar en stor och välbehövlig städning av lägenheten och tvättning av kläder....varför väntar man me in i det sista till att tvätta? Ett fenomen som sker nästan alltid hos mig....bättring!!

Ett sista ord:
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

1 kommentar:

Anonym sa...

Getingar=livsfara i vilket läge som helst.
Jag har en fullkomligt irrationell rädsla för de små rackarna. Kanske för att jag tror att jag ska kollapsa av en anafylaktisk chock ;)