måndag, februari 12, 2007

Tenta

...ja imorrn är de dags för tenta å här sitter jag dan före och funderar på vad jag egentligen fått in?! Marx, weber, Durkheim, Parson och de andra som jag försökt få in i huvudet, snurrar å byter plats i mitt huvud, alt för att röra till de för mig. När jag tror jag förstått en teori och kopplat ihop den med en gbbe, så inser jag att det ärfel och jag måste börja om min tankebana...gaaaah! Att Giddens ville upphäva dualismen mellan aktör å struktur och istället skapa en strukturdualitet, det vill säga en sammanhållning som göra att strulturen blir ett medel för och resultatet av en handling, kanske, var de så?? nåväl, ska snart dyka in i tentapluggandet igen....

Tenta imorrn, plugg plugg plugg idag, panik, ångest, gaaah inget fastnar inte, ah ja kan en sak=), lugn, läser lite till, ångest, PANIK!!!

Ett sista ord:
"Den som har tålamod, kan få vänta hur länge som helst"

Inga kommentarer: