lördag, februari 24, 2007

Måste ses..nå se galet!

Ja, det är just vad det är...ni kanske har hört talas om det, men de hade inte jag förrns jag såg ett program om det på TV i fredags, Parkour finns det något som heter, det kommer ursprungligen från Frankrike, men har spritts över hela världen, det jag såg var från England. Parkour handlar om att springa runt i städer eller områden och i princip hoppa sig fram, hoppa från ett hus till ett annat, hoppa på väggar, över soptunnor, över räcken och på de mest farligaste ställena...utan skyddsnät....men det är rätt häftigt att se programmet, duktiga är dem, men de tränar ganska hårt, kanske jag fått mig en ny utmaning här i livet??*smile*...nädå,,,även jag har en gräns....;)
Här kommer ett litet smakprov på hur det kan se ut, Le Parkour, check it out here!


Ett sista ord:
"Den största utmaningen är att vara sig själv i en värld där alla försöker få dig att bli någon annan"

Inga kommentarer: