måndag, juni 29, 2009

Oväntat besök

..fick jag idag. När jag kom hem från springturen, hör jag något flaxande ifrån köket. Så jag går dit och får se en liten fågelunge sitta högst uppe på våra köksskåp. Liten och rädd. Försöker klura ut hur jag ska kunna locka ut den igen. Fågeln flyger och sätter sig på gardinstången i vardagsrummet, jag öppnar balkongdörren så mycket det går och försöker hjälpa den ut, först flyger den runt i cirklar men till slut hittar den ut och flyger iväg. Det blev ett bra slut denna historien, men den var gullig, lite grön och fjunig:)

Idag är jag ledig och har försökt sitta på balkongen, men det rä en aningens för varmt att sitta där längre stunder. Jag klagar inte på vädret, är supernöjd med att vi fått så fint väder så länge, hoppas det inte vänder och blir tokkallt igen bara. Får hoppas på att det är såhär fint väder om 2 veckor då min semester börjar=) skulle inte sitta helt fel=)

På schemat idag står träning på curves, löprundan är redan bortgjord för idag, imorse vilket nog var tur.

Helgen spenderades på jobbet, annars en lugn helg med lite grillning och kalas=).

Nu åter till solen...

1 kommentar:

Anonym sa...

vad duktig du är med träning å allt. grymt imponerad.. borde kanske starta nå barnvagnsrace så fort vi återhämtat oss här hemma. Å duu..jag efterlyser bilder på frisyren som du lovade =) / sylvatica.blogg.se