tisdag, juni 02, 2009

En regnig tisdag

var det idag, solen försvann över natten och fram kom regnet, har regnat hela dagen lång. Men det behövs nog för all åkrar och annat som behöver vatten.

För min del innebar det att jag gjorde massa saker:
  • Städade under diskbänken där sophinken och annat krafs är, lite mer ordning där nu.
  • Åkte och köpte uppblåsbara liggunderlag
  • Letade efter en massa goda recept att spara
  • Storhandlade på Maxi
  • En löptur fick avsluta dagen, och då regnade det inte så mycke, härligt!
Intressant eller hur?? =)

De uppbåsbara liggunderlagen köpte vi för att ha något lite mjukare att ligga på när man är ute och campar (oj vad det lät som vi gjorde det ofta;). Fast vi ska faktiskt ut på äventyr ihelgen, till Kolarbyn och sova i kolarkojor, spännande! (klicka på Kolarbyn får ni fram information) Jag hoppas bara att det inte ska regna hela helgen, just nu ska det regna ända fram till torsdag iallafall om man ska tro väderleksrapporterna. Kul ska det bli, ser jag fram emot.

Löpturen blev av idag vilket känns bra. Kände mig inte alls motiverad till att springa idag, men nu ikväll efter att vi storhandlat, drog jag på mig löparbyxorna och begav mig ut på vanliga rundan, förbättrade tiden med en halvminut, alltid något! Skulle vara kul att ha en riktig träningsklocka, med bättre tidtagning etc. Det får bli nästa inköp nångång i framtiden...=)

Imorgon står tvättning, bakning och lite städning på schemat, och träning på Curves med S. Skoj skoj!

Dags att inta lite kvällsfika och slötitta på TV en stund nu...innan sovadags.

Inga kommentarer: