torsdag, januari 29, 2009

Ben and Jerry's

...jag ahr alltid undrat över hur Ben and Jerry's glassen smakar, så när vi var och handlade i början av veckan passade jag på att köpa hem en av sorterna. Dock har jag ännu inte smakat på den, det där sötsuget har ännu inte kommit tebakts efter magsjukan, men men lika bra det, då äter man inte så mycke sött=) Ska nog testa den till helgen, om jag kommer ihåg att jag har den i frysen vill säga...

Idag är jag ledig och dagen spenderas åt lite städning och lite mera bakning inför lördagen då det kommer besök, det ska bli skoj!=) Har bakat farmors dumlekakor och ska baka en tigerkaka och chocolate chip cookies, hoppas det blir bra! Kan inte påstå att dumlekakorna är lika fina som farmors men det smakar likadant så jag måste ha lyckats lite med dom iaf..haha!

Jag har även hunnit bli ett år äldre, i tisdags, fick en massa bra presenter, supernöjd!=) Jag jobbade den dan och fick av jobbarkompisarna en nallebjörn och en blomma...så fint av dem!=) Men nu har jag slutat fylla år, nu säger jag bara 25+..;) Det är därför jag bakar inöfr lördagen då är det födelsedagskalas som gäller..yeeey!=)

Under natten har det snöat. mysigt! Var ute och sprang imorse, så härligt! Mjukt att springa på snö, känns som att motivationen börjar komma tebakts nu med stormsteg...jippie för mig!=) Hinner jag kanske komma i form till loppet i mars...men sen då ajg kom hem från springturen visade det sig att varmvattnet inte hade kommit tebakts, (försvann igår). Såjag väntade en stund, någhra timmar och testade sen igen att vrida på kranen och då visade det sig att varmvattnet var tillbaka...då fick jag ta min efterlängtade dusch, härligt!

Ja, som ni märker har jag verkligen inget vettigt att skriva om idag så det är lika bra jag sätter punkt här och återgår till mitt fixande och trixande...

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej sötis! Tack! :D Ja, det tänkte jag på också minsann när vi var på väg ifrån Kungen. Men det var så illa med min skalle så det blev raka vägen hem och ner i soffan. Tror det var linsernas fel så jag ska vara glasögonorm hela dagen idag.Blev lite putt också på huvudvärken för jag hade tänkt träna på kvällen men det blev inget av. Men jag lovar! Nästa gång vi åker förbi SöderT så kommer vi instudsande. Förvarnar först såklart ;) hihi. Hoppas du hade en super födelsedag och va kul att du tyckte om kort och brev :D! Sköt om dig gumman! Kramar

Lina sa...

vilken ben&jerry sort?! deras glass är nog världens bästa glass! jag har trots allt hunnit med å smaka glass från olika delar av världen ;) helt klart värt pengarna, fast dock inget man gör superofta.....min favvo är den med degklumpar i....sen kommer nog chokladfossilerna och cheese cake....ööö med nån smak på andra plats...haha jag har smakat många, men inte lyckats med att memorera namnen ;) KRAM!