onsdag, januari 14, 2009

Träna..

Ibland ställer jag mig fråga, varför tränar jag? Är de för att jag måste eller för att jag vill? Det jag kommer fram till varje gång är att det är för att jag vill, jag gillar det så otroligt mycket. Visserligen innebär träning för mig just nu bara löpning och promenaderna till och från jobbet i princip. Löpning är något som jag verkligen älskar och efter att ha sprungit några milslopp förra året så har jag fått mersmak av det men ändå har jag vissa gånger svårt att motivera mig till att fara ut och springa...hur kan det komma sig om jag nu tycker att det känns så himla skoj? För varje gång jag tagit mig ut på en löprunda så har det känts hur bra somhelst och varje gång tänker jag att nu kommer jag igång, men icke, sitter som i tjära. Typiskt!! Dock har jag kommit på ett litet knep på hur jag ska kunna motivera mig att löpträna regelbundet, nämligen att anmäla mig till några lopp i vår, då kan jag inte backa ur;) Och att jag skriver här i bloggen om min löpträning..hjälper ni mig att pusha på? =) Nämen...det är hur jag tänkt, hur gör ni för att motivera sig till träning efter ett uppehåll?

Jag har konstaterat en sak, frukt är väldigt gott. Det är nästan så jag funderar på att sluta äta godis och ersätta mina godislördagar med god frukt istället, ja det känns nästan som jag ska göra det. Kan bli en liten utmaning för en godisgris som mig...;)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Självklart ska vi peppa dej! Du är så hurtig att anmäla dej på lopp, men de är nog en mycket bra morot.

Men jag håller med om att de är sååå tungt att ta på sig träningskläderna å fara iväg men efteråt så är det en sådan befrielse.

Sköt om dej!
Kram!

Jonas sa...

Min motivering är att det är så väldans skönt efteråt, när man flåsande kliver in genom dörren. Dessutom kan det vara rätt rogivande att t.ex. springa på morgonen och se solen och staden vakna till liv. Dessutom känner jag mig VAKEN när jag cyklar till jobbet! =)
Hur hittar du alla lopp, finns det någon nätsida med alla lopp samlade??

Lina sa...

hur motiverar jag mig efter ett uppehåll....haha jag vet att step in drar pengar från mitt konto vare sig jag går dit eller inte, det är otroligt peppande ;) plus att jag måste hålla med jonas, det är så grymt skönt efteråt! Jag tycker du är superduktig! jag springer på sommaren, men tanken på att springa på vägar, och under vintern...ja, den är inte trevlig. DU ÄR BÄST :D kramar