tisdag, november 25, 2008

Snökaos

...i Sthlm var det igår! Jag skulle ju som bekant åka hem till Övik igår. Tänkte till på morgonen och begav mig med pendeltåget i tid eftersom det snöade kunde det ju vara förseningar och sådant. Allt gick rätt smärtfritt tills jag kom fram till Arlanda ooch möttes av upprörda människor överallt, gick och kollade på avgångstavlan och såg då att mer än hälften av alla flyg var inställda pga snöovädret. Arlanda hade även bara en landningsbana öppen vilket försenade flygen också. Mitt flyg som skulle ta mig till Umeå var inställt vilket gjorde att jag tog en nummerlapp till SAS servicecenter. Där gick allt med snigelfart, jag fick nummer 587 och under de timmar jag stod där stog nummervisaren på 300nånting...suuck! I väntan på min tur, ringer telefonen och det är Jonas, han är också på Arlanda några timmar senare än tänkt,han skulle vidare till Kina...fick en pratstund där mitt i all tristess som var, det var trevligt, va länge sen vi sågs=)...Men sen vart hantvungen att gå till sin gate och jag bestämde mig för att kolla om Höga kusten flyg hade några lediga platser...det hade dem, med flyget som skulle gå 17.25, yey!! Bokade resan och begav mig till incheckningen av bagage...Sedan upp till gaten...men där visade det sig att det såklart var förseningar, kl19.20 fivk vi gå ombord, men sen strulade det med avisning av planet och vart tvungen att åka runt halva Arlanda och sedan var det såklart kö till att få lyfta också. Men 21.30 landade jag hemma...men inte fanns det någon flygbuss...Men min kära vän Camilla och hennes pojkvän var snälla och kom och hämtade mig..supersnällt av er, ni är bäst!=)

1 kommentar:

Jonas sa...

Ja jag säger då det... Ungefär 01 (svensk tid) checkade jag in på ett hotell i Helsingfors. Mitt plan från Arlanda var ett par timmar försenat.. dock inte lika mycket problem som du verkar ha haft. Nu sitter jag på Vantaa flygplats och väntar på planet till Hong Kong. 16:20 ska det gå men är i nuläget försenat till 18:15. =D