söndag, november 23, 2008

Julmarknad...

..ja det har vi varit på ihelgen, riktigt trevligt. Lite väl mycket folk för min smak men ändå skoj att gå runt och titta på alla utställare med alla sina grejor. All mat som såldes som är lite julaktig, alla möjliga sorters senaper och marmelader, glögg etc...Sedan fanns även allt möjligt i juldekorationer. Vi hittade litegranna men mest bara "fönstershopping". Mysigt var det också att det var lite snö som gjorde att det var lite vitt på backen!=) Efter julmarknade bar det av till Ikea för att inhandla lite smått och gott, bland annat en lurvmatta (bild finns längst ner). Idag har varit en lugn dag med lite hemmapyssel och jag har packat=)

För imorrn då bär det av norrut, med en liten snabb mellanlandning i Umeå. Tanken var att jag ju skulle köra mamma å co bil hem till Övik därifrån, men ändrade planer och jag får snällt ta bussen från Umeå. Detta kommer att bli lite flashback från då jag pendlade mellan Övik och Umeå då jag pluggade. Spännande! Ska bli kul att komma hem och träffa lillebror som vart hemma alldeles själv och tagit hand om katterna, duktig! Jag hoppas på kallt och snö då jag kommer upp?Nån som kan försäkra mig om att så är fallet??=)

Varmt och mysigt känns de för fossingarna då man kliver upp från sängen=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är verkligen kallt här uppe! Snö finns det också, så det är lugnt :)