tisdag, augusti 26, 2008

Tjing pax!

...tänkte skriva lite om helgen och annat!=) Ihelgen så var vi några styckna som begav oss ut på ett paddeläventyr. Vi paddlade i olika sjöar, vilket innebar en del lyft över till den andra sjön för att paddla vidare. Men oj va skoj det var, svårt att komma på den rätta tekniken men hyfsat gick paddlingen iallafall...ingen som ramlade ur kajaken eller så...inte ens jag. Som oftast brukar lyckas med det mesta..;) Vädret..enligt alla väderleksrapporter så såg det inte vidare ljust ut, men vi fick kanonväder..sol och uppehåll...superbra! En helt underbart bra helg=) Igår,måndag, var de upp till jobbet igen..fy va trött jag var då..tar på krafterna mer än man tror att vara ute och paddla sådär.
Bilder kommer så småningom då jag har redigerat dem och sådär.

Innan vi åkte iväg fick vi besök av Daniel och Maria, så skojsigt att få besök! Det var roligt...synd bara att det vart över en natt och inte en hel helg eller nåt. Hann som inte hitta på nåt, men det går fler tåg:)

Jag skrev ju förut att jag skulle komma hem till Övik den här helgen, men så blir det inte. Vi var dubbelbokade, så det blir preliminärt helgen efter, alltså första helgen i september...som det ser ut nu...Att det alltid ska vara så kruxigt att planera...å då man ska nånstans så händer oftast allt på samma gång...nån fyller år och nån bjuder på middag eller nå sånt där...Vi har lyckats med att ha varje helg i september inbokad nu...känns sådär....men men det blir säkert bra. Många roliga saker så de ska nog gå...=)

Jag har nu 2 pass kvar på jobbet...sen vet jag inte av nåmera...måste ringa till arbetsförmedlingen och höra mig för lite om vad som sker då man anmäler sig arbetslös...har ju aldrig vart i den här sitsen förr i och med att jag har haft skolan att gå tillbaka till när sommaren tagit slut...Nåväl det ordnar sig, imorrn får jag lön..yey!=)

Näe, nu ska jag nog ta itu med lite hushållsbestyr...men på återseende!=)

Over and out

1 kommentar:

Esmeralda sa...

Vad som händer? ....jaa...dom kommer skriva in dig och sedan kommer de tvinga dig att söka jobb du inte vill ha....