tisdag, augusti 12, 2008

Allt klart...

..för start! Igår var jag in till Sthlm en sväng och hämtade ut mitt startbevis för Midnattsloppet, eller rättare sagt min tröja som man ska ha på sig istället för en nummerlapp. Och datachipet som ska ta min tid. Nu är det bara 4 dar kvar=) Jag ser fram emot det så mycket, ska bli kul att testa springa ett riktigt lopp och se hur pass bra man klarar sig..Just nu känns formen bra så jag hoppas det håller i sig så. Dock har jag en liten sträckning i baksidan av låret som jag råkade göra igår då jag sprang, men förhoppningsvis ska de inte förvärras utan bli bättre innan lördag. 3 träningspass kvar att göra, fredag blir vilodag och på lördag smäller det. Spännande!!=)

Annars då? Jodå, de rullar på framåt, ledig idag och var ledig igår...jobbar bara ett pass denna vecka,,känns bra det. Det intensiva semesterschemat slutade i söndags så nu har jag bara strödagar kvar som jag vet av...dags att leta massor av jobb snart, annars kommer jag bli fast inom vården...visst jag vatrivs inte direkt, men roligare skulle det vara om jag jobbar med något som har med min utbildning att göra, det skulle vara mer värt!=) men det ordnar sig, det brukar saker och ting göra till slut.

Vi var på kräftskiva i lördags riktigt skoj var det!=) Dock ha rjag aldrig ätit kräftor, så det var en liten utmaning att komma på hur man ska skala kräftorna. mest förvånad var jag över hur lite man äter av en kräfta, är ju bara kräftstjärten som är mat i ju, de andra lägger man bara åt sidan...märkligt! Men ngt som jag uppmärksammade är att det är en social grej de dära med kräftskiva, alltså man pratar mycket mer under tiden som man skalar och äter kräftorna jämfört med vad man skulle göra under en "vanlig" middag. Nåväl, det var en reflektion från mig de...=) Beteendevetaren har reflekterat;) Kvällen avslutades med sällskapsspelet Alias, jag är verkligen bra på att förklara ett ord så att andra förstår, men skoj var det!=)
Annars jobbade jag hela helgen, hann med några löppass också, men vädret var inte det bästa..men men det var en bra helg iaf!=)

Ojsan....nu måste jag nog ta itu med städning av lägenheten, behövs en helstädning i den nu, det tänkte vara min syssla idag tillsammans med att tvätta litegranna också...Hmm, undra om diskmaskinen är klar så jag kan tömma den...nåväl...på återseende goda vänner!!=)

Over and out

1 kommentar:

Lina sa...

yay för kräftor!! men vadå äter bara stjärten? jag har ätit kräftor sedan jag var typ några fingrar gammal och jag sliter även bort ryggpartiet å suger i mig nåt gott där :) ska på kräftfest på lördag, den årliga hos faster med familj. vi har väl haft den i ca.....22 år eller nåt... Lycka till med loppet!!!! ska tänka på dig när jag sitter och sörplar kräftor ;)
kram!