tisdag, september 12, 2006

Snart är de dags...

..för val! Gaah! Det känns inte sådär jättekul, vad ska man rösta på? Jag har just insett att det kanske kunde vara på sin plats att vara lite bättre insatt i politiken och de olika partiernas värderingar och vallöften etc. Men så är icke fallet denna gången. Nåväl på ett eller annat vis löser det sig nog, I hope. Det är ju trots allt några dagar kvar innan det är val, närmare bestämt 4 dar, kanske hinner pränta in lite info innan dess!=)

Nog pratat om valet, nu byter jag ämne till något helt annat. Är ganska duktig på att helt plötsligt byta ämne mitt i alltihop....från det ena till det andra. Jag har satt upp som mål att bli klar med hemtentan nu ihelgen, göra den helt och hållet. Tanken finns där, nu är det bara till att sätta den i praktiken oxå...det är där det komma stypa för mig! Har aldrig gjort klart ett arbete eller något annat långt i förväg, utan det har blivit sistaminuten, vilket inneburit att jag suttit dagarna före med paniken i kroppen och skrivit som en tok. Det kan inte bara vara hälsosamt..*smile* Nåväl, de är ju självförvållat...
Ha vart några tidiga mornar nu, eftersom jag vlivit tvungen att åka den tidigaste bussen som går 6.30 till Umeå. Men då man väl kommit sig upp ur sängen går de mesta bra, och på bussen blir det mp3 och så somnar man ganska snabbt...härligt!=) Jag måste säga att pendlandet till Umeå går över förväntan. Trodde det skulle bli drygt att åka samma sträcka 2 ggr om dagen, men icke! Det går riktigt bra, kan plugga på bussen, vilket innebär att jag inte har lika mycket att göra då jag kommer hem på kvällen vilket känns grymt bra. Det känns som att min självdisciplin kommit upp ett litet snäpp, så jag hoppas det håller i sig och bara blir bättre!=) Skulle inte sitta helt fel det inte...!
Pluggandet går överlag riktigt bra, kursen är riktigt bra, grupparbetet är grymt intressant och lärorikt, vi ska låtsas vara konsulter åt ett företag typ, hur kul som helst.

Jag är fortfarande lite förkyld, inte sjuk, bara förkyld. Med sjuk definierar jag att man är sängliggande och har feber. Det har ju inte jag så då är jag bara förkyld. Dock har jag en hosta som jag tror håller på att ta ihjäl mej, den stjäl iaf min nattsömn, dumt! Men förhoppningsvis försvinner den snart. Rösten har iallafall hittat tillbaks till mig vilket är positivt!=)
Träningen har kommit lite i andra hand, men snart orkar ja inte vänta längre, måste ta itu me den nu snart igen. Dumma förkylning kommer å sabbar alltihop...*suuuck*
En annan dum sak, som är nå helt annat än det som står ovan är att jag inte kan fara på Modos hemmapremiär i nya arenan. Detta på grund av skolan, det vart en liten schemaändring som innebär att vi går 13-17 istället för 13-15 den 21 sept och det innebär att jag inte hinner hem innan matchen börjar...*suck* Visst, det kommer fler matcher, men hade vart kul att fara på den första ändå...men skolan går före, så är de bara.

På tal om resor, som ja ständigt funderar på..=) Kollade in en sida idag där det stod en massa information om att resa runt i asien, det lät väldigt intressant, men jag vet inte om ja vill resa runt där, skulle vilja resa runt i europa först, men man kanske ska ta en jorden runt resa istället, då får man lite av varje?=) Nåväl, det där hinner jag fundera på, 2 år kvar tills ja kommer iväg...=)

Som vanligt så kommer här ett sista ord:

"Hälften av det du oroar dig för,
händer aldrig
Den andra hälften händer ändå,
så varför oroa sig?"

Inga kommentarer: