fredag, september 08, 2006

Å så ha ja skaffat mej en blogg...

Nu har även jag skaffat mej en blogg som verkar vara så populärt nowadays..=) Om jag riktigt ska erkänna min första tanke då jag hörde ordet Blogg nämnas och pratas om hur pass etbalerat och vanligt det, så var min tanke att hur kan folk vilja hänga ut sina liv på internet, så alla möjliga människor världen över kan läsa dom? Jag tyckte det lät helt galet, men jag ha ändrat min uppfattning litegranna, eller rättare sagt ganska mycket om just den. Genom att ha en blogg innebär det ju inte att man måste berätta allt in i minsta detalj om vad man vart med om och så vidare. Vad man vill att folk ska få reda på, hur djupt man vill gå och vilka händelser man väljer att skriva om är upp till en själv. Och en blogg kan vara bra också, finns många fördelar med det!=) Så nu ha jag som sagt skaffat mig en, sen får vi se hur pass ofta den blir uppdaterad...:P



Sitter hemma och gör inte sådär jättemycket, vilket kan vara ganska skönt det också, efter en veckas skola. Fast idag har jag faktiskt varit ledig, eller ledig får man inte kalla sig då man går på universitet, föreläsningsfri dag....=) Meningen är att man ska ägna sig åt självstudier, men det är som lite si och så med det emellanåt, finns så mycket annat man vill hitta på under sin "lediga" tid. Nåväl, nu är det ju iallafall helg, å jag sak försöka få bort min förkylning, och försöka få rösten tillbaka, så man kan kommunicera med folk utan att låta som en hes kråka...=)




Tänkte avsluta mitt första försök med bloggandet med ett tänkvärt citat med betoning på tänkvärt bokstavligt talat=):



"Om man tänker en tanke,
så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker.
Utan det är den tanke som får en att tro att
man tror den tanke man tror att man tänker"

Inga kommentarer: