tisdag, september 19, 2006

Inte bra...

..att Modo inte vann första matchen. Elitserien har dragit igång igen, Modo spelade sin första match ikväll, men förlorade! Nåväl, de är bara att komma igen och vinna hemmamatchen på torsdag i den nya arenan=) Dock missar jag matchen på grund av en schemaändring som gör att jag inte hinner hem till kl 19 eftersom jag slutar kl17 och bussen går vid KL18. Men men, that's life. Hade varit grymt kul att få fara på premiärmatchen i den nya evenmangsarenan, men jag får hålla tillgodo, det kommer fler matcher.

Har funderat på mina utlandsplaner litegranna och kommit fram till att det kanske är en idé att börja spara pengar till det, så man har lite att ta av då de väl kommer til kritan. det är ju ett bra tag kvar tills jag kommer iväg, men planera kan man alltid, börja i liten skala=) Det där löser sig, inget att direkt oroa sig för just nu. Det finns andra saker att oroa sig för nu, typ skolan, typ grupparbeten. Det är lite mycket i skolan i just nu, 2 av 3 gruppuppgifter ska vara inlämnade på torsdag, och det känns lite halvt stressigt, men behåller vi lugnet går de nog bra=) Blir långa dagar, fast det går bättre och bättre att kliva upp tidigt på morgonen, dock somnar jag på bussen upp till Umeå, så jag är inte riktig människa då jag kliver av..=) Det är lite konstigt det där, för då jag kliver upp på morgonen känner jag mig oförskämt piggelin, men då jag sätter mig på bussen så blir jag jättetrött och somnar på direkten, nästan iallafall...jaja, det är som det är, skönt att sova iaf!:) jajjebox!
Hemtentan har fått vila ikväll, orkade inte göra något, så det blir imorrnkväll istället (onsdag). Mitt mål är nu att bli klar med den innan helgen, så jag kan få ha en soft helg. Mitt förra mål sprack ju ganska rejält, så jag hoppas jag kan hålla mig till det här målet!

En av mina funderingar är om varför man alltid väljer att skjuta saker på framtiden? Och varför tänker man alltid att nästa gånga ska jag börja i tid? det blir ju ändå aldrig så, blir att man sitter där sista veckan och gör allt i en hast och arbetet eller vad det nu kan vara, blir lite som ett hastjobb. Det är lite synd att man inte värderar sin tid bättre. Det gäller allt, jag har känt att ibland så prioriterar jag saker som nästan är onödiga att göra istället för att ta vara på dagen och göra något bra av den. Carpe Diem finns det välkänt ordspråk/citat som är bra, beskriver precis vad man ska göra:P

Från en sak till en helt annan, ett väldigt trivialt problem. Jag vet inte om jag ska färga mitt hår eller låta det vara som det är. Skulle vara kul med något nytt, men samtidigt trivs jag bra i som det är nu. Om jag färgar det skulle de bli mörkbrunt. Jag gillar mina ljusa slingor men samtidigt är jag less på dem. Suuck, vet inte hur jag ska göra, ett i-landsproblem..*smile* Men den stora lilla frågan kvarstår, hur ska jag göra, färga eller behålla det som jag har det nu?

Oj oj, va klockan är mycket, bäst att he sej i säng! Jag lägga mig tidigt? Jajjebox! Ibland måste man gå ifrån sina principer...

Ett sista ord:
"Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid"

Inga kommentarer: