fredag, september 22, 2006

Jag fick låna en ängel...

..är en låt som verkligen berör. Shirley Clamp sjunger den riktigt bra, brukar inte gilla hennes röst i vanliga fall, men just den låten och en del andra låtar sjunger hon riktigt bra. Jag blir riktigt berörd av låten, den är så grym! Grym på ett fint sätt, alltså riktigt berörande. Jag ska nog inte ge mig på en förklaring, brukar oftast bli väldigt konstiga, då jag försöker förklara något.=)

Nu är de helg...igen! Denna helg måste jag bara plugga en massa, varit lite för slö i veckan här, dock beror det på att grupparbetet tagit upp en massa tid och då jag kommit hem på kvällarna har jag vart så trötter. Men ihelgen blir det nya tag med hemtentan, har satt en egen deadline, på söndag ska jag vara helt klar! Så är det bara...bara till att plocka fram självdisciplinen...
På tal om skolan, nu är två av tre gruppuppgifter inlämnade och redovisade, dock redovisade inte min grupp någon utav dem utan vi har fått den stora äran att redovisa gruppuppgift3 på onsdag..yey!
Igår var det BIT-kväll, det vill säga min klass umgicks med ettorna (de som börjat BITprogrammet nu i höst) . Vi grillade och pratade, dock var det lite dålig uppslutning, men det var kul ändå, mysigt var det, en soft kväll efter en lååång dag vart det igår (torsdag). Hoppas det blir fler gånger, I do hope so!
Tankarna om skolan är lite blandade, men det känns mer och mer rätt, trivs med utbildningen, men nästa 10 poängskurs som vi ska ha är helt på engelska, eller iaf de första 5 poängerna, det känns mindre skoj. Jag tycker att engelska är ett svårt språk, visst det går hyfsat bra att prata engelska, men att skriva, huvva! All grammatik och alla dessa undantag, det ska bli spännande helt enkelt!=)

Kikade runt lite på nätet idag om resor, men hittade inget som föll mig i smaken, däremot läste jag om två stycken tjejer som vart ute och rest och deras upplevelser fick mig att längta ännu mera tills jag får bege mej ut i världen. Idag har jag inte gjort mycket vettigt, borde ha städat lägenheten, borde ha pluggat, borde ha gjort en massa saker. Men inte nå ha ja gjort, fast det sägs att det kan vara bra med en softardag. Och det kanske det är, men lite dåligt samvete får jag allt, nåväl, får jobba igen det imorrn, PLUGGDAG! Och så ska jag eventuellt hälsa på hemma och kolla läget med mina små katter, ett tag sen sist....

Såg Idol nu ikväll, sista uttagningen inför finalen, grymt bra startfält, mina favoriter som jag vill ska gå vidare, hoppas jag går vidare, nämner inga namn. Än så länge....

Jag har bestämt mig ang, mitt problem om jag ska färga håret eller inte, lutar åt att det blir att jag färgar det, men ändå så vill jag ha kvar det som det är nu...*suuck*....Hur ska jag göra? Jag hade visst inte bestämt mig ändå, inser jag nu i skrivandets stund....Det löser sig väl så småningom, är ju inget direkt akut problem...*smile*

Film som gäller nu, hoppas alla har en bra fredagkväll och får en bra helg!

Ett sista ord:
"Bara för att man inte ser målsnöret,
så innebär det ju inte att man slutar springa,
man vet ju fortfarande att målet finns där,
kanske bakom nästa kurva..."

Inga kommentarer: