fredag, september 15, 2006

Helg!

..om man ändå kunde säga det ordet och mena vad det innebär. Helg borde innebära att man kan ta de lite lugnt och vila upp sig, men så är det inte i mitt fall. Det är hårdpluggning som gäller, ska försöka skriva så mycket jag kan på hemtentan, så jag slipper den där hemska paniken i slutet. Och så kanske man för en gångs skull kan få något gjort i tid och inte bara skynda sig skriva något som man kanske inte alltid är nöjd med, men när är man nöjd egentligen? Finns alltid småjusteringar att göra, alltid något man kan göra annorlunda. Nåväl, min helg blir en plugghelg, inte lönt å slappna av nu, lika bra att köra på! Oj, vilken vecka det vart denna vecka, riktigt långa dagar, fulla med grupparbete och föreläsningar, inte hunnit med det jag tänkt göra på kvällarna då jag kommit hem från skolan. Det är som det är, inte lönt att försöka hinnas med något som inte kan hinnas med, så är det bara. Känner mig helt tom i huvudet, kan inte tänka riktigt, huvudet är full med saker som har med skola att göra. Nåväl, nu har jag tagit lite helg, tänker inte göra mycket mer ikväll nu, nya tag imorrn och på söndag, *plockar fram självdisciplinen*

Jag kikade på Idol nu ikväll, det var utgallring, oj vad de är duktiga på att sjunga. Lite avis blir jag allt, om man ändå kunde sjunga. Det ska bli spännande och se hur det går för alla som gick vidare. Jag håller på Sara, hon var riktigt duktig på att sjunga och hade en bra röst. Det fanns många som va duktiga, så jag hoppas man får se mycket av dom. Hoppas bara de inte blir en ny Agnes, inget ont sagt om Agnes. Men det blir ju inge kul om det blir ny Idolvinnare som har samma genre som Agnes. Men det är bara vad jag tycker...oj, jag har en åsikt om nå....hoppsan!

På tal om åsikter, tillbaka till valet, har läst in mig lite på de olika partierna. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska rösta på, men jag vet även vad jag INTE ska rösta på, så lite enklare har det blivit men fortfarande lite halvsvårt.

Fick försäkringspapperna för min katter idag, och försäkringarna ska kosta olika. Alltså Simbas försäkring var lite dyrare än Baggis. Alltså har de värderat Simba som värdefullare....hmm....=) Antar att det har något med några premier att göra. Men nu är det iallafall försäkrade, vilket är tur kanske.

Som sagt, jag behöver inte oroa mig för vad jag ska göra ihelgen, jag har den räddad.
Lite Dixie chicks på i bakgrunden så ska nog pluggandet går bara fint!=)

Ett sist ord:
"Det är svårt att förenkla, men enkelt att försvåra"

1 kommentar:

Marcus sa...

Det finns ingen Agnes bland dom som är kvar så någon sådan blir det förmodligen inte. Agnes unika röst kombinerat med hennes personlighet är svår att finna om det nu ens går. Återkommer med vilken min favorit är...