söndag, september 17, 2006

Nya tag

Å så var denna helg till ända, och de är dags att ladda om för en ny vecka med nya tag. Vilket innebär en del grupparbetande, men det ska nog gå de oxå!

Jag som hade tänkt få klar min hemtenta ihelgen, men det vart inte riktigt så. Inte så alls. I lördags for jag och rände på stan och var hemma hos mamma å hälsade på en sväng. Och senare på eftermiddagen eller mot kvällsidan, vart de konstigt. Konstigt på ett roligt sätt=) Fick besök av några kompisar och vart bjuden på mat, lyx!=) Det var riktigt gott, starkt men gott. Åt på en thai restaurang. Jag brukar vanligtvis inte gilla stark mat, men det här som vi åt var riktigt riktigt gott. Sedan blev det en sooft kväll, det var riktigt skönt. Sånt som gör alltför sällan, man gör nånting men ändå gör man ingenting.....ja ni förstår, I hope!
Som ni kanske förstår vart det inte mycket hemtentaskrivande då inte, och idag söndag. valdagen, har jag inte gjort så hemskt mycket vettigt heller. Jag har kommit en bit in på hemtentan, så de känns bra på det viset, men det känns alltid som man kunnat gjort mera under helgens gång. Men det får bli veckans bestyr.

Äntligen har jag lyckats få låtarna på min mp3 i den ordningen jag vill att de ska vara, wiee! Dock med lite hjälp från nån, men ändå...Alltid kul att höra samma artists låtar efter varandra istället för att hoppa från olika artister all the time. Att saker å ting kan vara så svåra att förstå men ändå så enkla ändå...konstigt.

Nu har jag mer eller mindre bestämt mig att efter jag gått klart min utbildning, det vill säga om 2 år, ska jag ut och upptäcka världen, en jorden runt resa. Det är det som lockar mest just nu, så jag kikar runt på olika sidor för å se va de finns och hur andra som rest jorden runt haft det and so on. Är det någon som har en bra sida att rekommendera eller erfarenheter av att resa i världen så är det bara till att hojta till....

Valdagen idag, ska nli spännande att se hur det slutar. Spännande kanske var fel ord, men jag hittar inget bättre ord at the moment. Det kan nog bli ganska jämnt mellan blocken, dock känns det som att det bara är att accpetera vad som blir eftersom det är svenska folket som röstar...de blir som det blir helt enkelt. Jag förtidsröstade jag, kändes smidigast.

Oj då, hoppsan, jag har helt glömt bort att jag håller på att tvätta, måste kila ner till tvättstugan å hänga tvätten. Jag som satt på vattnet till spaghettin, hade ju tänkt äta middag jag nu, nu måste jag komma på en lösning till hur jag ska göra allt på smidigaste sätt..hmm...

Nåväl, ett sista ord:
"Om man siktar mot stjärnorna kan man nå trädtopparna"

Inga kommentarer: