torsdag, mars 01, 2007

Vart är vi på väg?

....misshandel, mord, knivöverfall, rån, våldtäkter, ja listan kan göras lång. Läste senast idag om ett knivöverfall där en 47 årig man blivit svårt knivskuren och två andra lindrigt knivskurna, de tillhörde samma familj och hade en konflikt med en annan del av familjen...Är inte första gången som något sånt här händer...Sedan tycker jag att man kan läsa var och varannan dag om någon som blivit mördad, skjuten eller misshandlad, det är skrämmande, är det så vi människor gör nuflrtiden, kan inte diskutera utan att ta till olika otillåtna metoder? Jag tycker det är hemskt, speciellt då våldet sjunker allt längre ner i åldrarna....Är det såhär framtidens samhälle ska se ut? Ska våra barn fostras in i ett samhälle präglat av våld?

Kanske är som Marika Lagercranz rollkaraktär i "Emma -åklagare" säger:
"Det är farligt att leva, man kan faktiskt dö"

En kort blogg denna gpången, men kände att jag ville ventilera mina funderingar litegranna om detta mindre skojjiga ämne....

Ett sista ord:
"Att vår värld behöver ha
Mera kärlek varje dag
Det vet både jag och du
Låt oss börja här och nu"
(Håll om mig, Nanne Grönvall)

Inga kommentarer: