onsdag, mars 21, 2007

Utmanad igen...

av Anja denna gången! Denna utmaning går ut på att jag ska skriva sex konstiga saker om mig själv, vilket kanske är lite halvklurigt, men I'll give it a try...=)

1.Öppna lådor, skåpdörrar etc..
Om jag ser något sådant så måste jag genast stänga dessa, klarar inte riktigt av att de står öppna. Så det är tur att jag inte delat lägenhet med dig, Lina!=)

2.Jämnt antal
Förvisso inom samma område som förra konstiga saken om mig men, det är så att jag alltid måste ha jämnt antal av olika saker, till exempel, kan inte bara ha tre ljus utan måst ha fyra, då kan nui ju tänka er hur det är att tända ljusstaken vid advent,*smile*

3.Tidsoptimist!
Ja, jag tror alltid jag ska hinna så mycket mer vilket ofta slutar med att jag hinner hälften av allt jag tänkt göra, fast jag har upptäckt att ibland är det bra att vara tidsoptimist, blir ganska effektiv....eller??

4.Nycklar direkt på bordet...
Har jag svårt för, kallas kanske skrock de, men de konstiga med det är att om det ligger nåmn bok eller reklamblad på bordet går det bra att lägga nycklarna på boken som ligger på bordet...mycket märkligt!

5.Bilåkning...
Då jag åker bil och sitter i baksätet blir det alltid att jag sätter mej på höger sida, känns jättefel att sätta sig på vänster sida, det går nästan....oj oj, börjar inse nu att det mesta är tvpångstankar som jag radat upp här..P Tur att det inte är något som jag lider av direkt, utan de mesta sker omedvetet....

6. På mage...
Måste jag ligga om annars kan jag inte somna då jag ska soova....tokigt värre!

Ja det var mina 6 mer eller mindre knasiga saker om mig....

Vilka utmanas? Jo, Linda, Petra, Hanna, Sandra och Marcus=)

2 kommentarer:

Linda sa...

tack för utmaningen! den ligger på min lunar, försöker skriva så lite som möjligt på bloggen nu å ha mest bara foton. =) är du speciellt nyfiken kan jag maila dej svaren ;) kram!

Anonym sa...

Härligt! och vadå tvångstankar? Jag kan skriva under på en del av dina konstigheter jag också!
Hoppas du har en skön helg så ses vi på måndag.