onsdag, november 11, 2009

Tjing pax!

..Nu vill jag ha lite snö, det är så trist då det bara regnar eller blåser och är kallt. Ja, kallt, ni hörde rätt. Jag är inte den som fryser i första taget, men efter att ha flyttat hit känns det som om det skulle vara 10 minus när det i själva verket är 2 plusgrader. Så kändes det iallafall igårmorse. Nåväl, jag har fått en förståelse för varför människor söderifrån tror det är iskallt uppe i norr då det är -2 eller nåt;) Konstigt det där med väderleken och att det kan skilja så mycket i ett land. Det är en av det värdsliga frågor jag kan gå omkring och fundera på ibland. Det finns säkert ett helt normalt svar till det, men jag har inte kollat upp det.

Annars är det bara bra, har till och med kommit igång med träningen igen, eller det kanske vara att ta i, jag har tränat 2 gånger, ;) Jag kan återkomma om en vecka eller två. Jobbet går bra, lite pendling, men det är ingen fara för min del. Jag lyssnar på ljudbok vilket jag har kommit fram till är ett bra påfund:). Lite svårt är det ibland att koncentrera sig på handlingen, men det är en vanesak. Om jag läser på traditionellt vis är det enklare för då håller jag ju i boken också, lyssnar jag ljudbok kan det hända att jag läser en tidning eller dylikt vilket påverkar mitt fokus på boken. Nåväl, ett litet mindre problem...

Näe, om jag kanske skulle ta och göra kvällens andra kraftansträngning , nämligen veckohandlingen...

2 kommentarer:

lina sa...

tjing! jo jag har ju också funderat lite på det där med kyla...för jag fryser också här när det inte är särskilt kallt. Å andra sidan klär jag mig inte särskilt varmt! jag tror att det inte är kallt, så jag klär mig därefter, ergo jag fryser. Hade det varit hemmavid tror jag nog att jag fått på mig mer kläder just för att det är frost ute...nus vamlar jag...borde sova...natti!

Jonas sa...

haha, känner igen det där med ljudboken. Försökte själv läsa en tidning samtidigt men det blev inte så lyckat.. =)