onsdag, november 04, 2009

Pärlor

..har blivit min nya hobby, eller jag har nyligen blivit intresserad av det vilket innebär att jag inte pysslat så hemskt länge med det, kanske några månader. Nåväl, jag har iaf hållit på att göra ett halsband, som innehåller olika delar och såklart så fattades en del som håller ihop själva kedjan och själva smycket. Jag har letat och letat efter en rund ring hur länge som helst. Visst det är lätt att hitta en rund ring, men i mitt fall skulle den vara en viss storlek och ha en viss tjocklek. Igår kom genombrottet, jag hittade en som jag tror kommer passa, hurra!=) Hittade en massa andra bra ha grejor till mitt pysslande också.

Jag fascineras över hur mycket det finns i pärlväg och hur fint det mesta är. Jag önskar jag var duktigare på att göra halsband, men det kommer väl med tiden. Jag har just nu fastnat för att göra krokodiler, kan lägga in en bild sen nångång på hur de ser ut. Jag varvar krokodil med att göra lite mer avancerat bara för att jag inte ska bli döless på en gång.

En annan sak jag är lite sugen på att göra är att börja släktforska, det skulle vara intressant. Ska höra mig för om hur man börjar och hur det går till.

Imorrn ska jag återuppta träningen också, nu är det slut på att vara latmask! Det känns i kroppen att jag inte tränat på ett bra tag, iaf inte mycket träning. Ska bli skönt att komma igång igen.

Jahapp, detta vart inlägg om en del av mina hobbys, oj så intressant:P

3 kommentarer:

Camilla sa...

ja det tycker jag helt klart att det var! ser fram emot bilder!!

Anonym sa...

härligt :D jag har också funderat på pärlor och smycken!! ska nog ta tag i det snart. Varifrån får du materialet? Jag har kollat på...pagoni eller var det heter. kram!

Anonym sa...

Lina var det där :)