söndag, oktober 11, 2009

Hässelbyloppet 11 oktober

..gick av stapeln idag. Vädret var bra, inget regn iaf men lite kyligt. Banan var lätt samtidigt som det var lite luriga partier. Formen var kanske inte den bästa eftersom jag inte tränat på ett tag i och med en liten sträckning som spökat i ljumsktrakten. Jag gick in i loppet med inställningen att springa efter förmåga och känna efter för att inte förvärra skadan. Alltså hade jag nästan lagt tanken att slå 57 minuter åt sidan. Det visade sig dock gå bättre än väntat och tiden slutade på 55.33=) Helt klart förbättring på milen. Kan jämföra med Hässelbyloppet förra året då jag sprang på 60 minuter, en förbättring på 5 minuter. Det känns bra att det går åt rätt håll. Mitt första milslopp förra året sprang jag på 61 minuter, de andra två runt 60 minuter, så lite snabbare har jag blivit. Känns bra då jag ser resultat av min träning. Nu är det "färdigtävlat" för i år, vila och sedan se fram emot säsongen 2010!=)

I lördags var vi på födelsedagskalas hos L, mycket trevligt! Annars har vi mest tagit det som det kommit, lugnt.

NU är det ny vecka och nya tag med jobbsökandet och på fredag åker vi norrut=)

1 kommentar:

Ousa sa...

Jättebra kämpat! Håller med om att de fanns luriga partier..