söndag, oktober 04, 2009

Allmänbildad

...blev jag nu ikväll genom att vi var bjudna på en spelkväll hos familjen Olsen. Det spel som spelades denna gång var Sverigespelet, ungefär samma struktur som TP. Jag tänkte att eftersom det bara är frågor om Sverige så kanske man skulle kunna litegranna iaf men tji fick jag. På spelet stod det att det var från 12 år, hujedamej vad barn måste vara allmänbildade nuförtiden;) Jag blev lite mer allmänbildad iaf och mitt lag vann, tjohoo! Vi var två i varje lag. En mycket trevlig kväll med bullar, te, skratt och spel=). det var söndagen det. Just det, fick besök av L och J på förmiddagen också, mycket trevligt, fikade gott!

Lördagen spenderades först med S på Curves för att träna lite, sedan hem och städa lägenheten så den såg fin ut när vi fick finbesök på kvällssidan av Emelie och hennes kille. Vi lagade hemmagjord pizza och till efterrätt blev det chokladfondue, mumsigt värre tyckte vi alla fyra!=) Timmarna rann iväg, pratade om allt möjligt mellan himmel och jord, så otroligt roligt! Det måste göras om, eller hur Emelie? Det är tur att vi inte bor långt ifrån varandra...

Helgen har varit en riktig kompishelg, träffat och umgåtts, och ätit massa onyttigt, kanske inte så bra, men nångång får man väl synda? Är ju trots allt kanelbullens dag idag...

Nä nu ska jag nog försöka sova så man är pigg och alert imorrn då det är promenaddags. Visst ja, borde kanske springa litegranna också, får se hur vädret blir...

3 kommentarer:

Camilla sa...

jadu sverigespelet ha jag spela nåra gånger å det är otroligt svårt. tror jag var mer allmänbildad när jag var i tolvårsåldern faktiskt.

lina sa...

åå va mysigt det låter. Kompishelger är ju de bästa :) hoppas på en sån nästa helg...men det blir nog också lite av en panikhelg, när mycke ska hinnas med på kort tid....oh well, ska väl gå det med :) kram!

ems sa...

Ja det var så himla roligt hos er! Det måste göras om :) Imorgon blir det träning, blev dessvärre ingen idag men en lång cykeltur till affären i snålblåsten lyckades jag mig ut på. Smällde dock i mig 4 ballerinakex (nya pepparkaka smaken) när jag kom tillbaka hem så frågan är: ligger jag på plus eller minus nu då ;) hihi. Stor Kramis!!