måndag, augusti 24, 2009

Ny vecka

..med nya tag och utmaningar!=) Helgen har varit helt perfekt. En kompis frågade mig vad jag gjort ihelgen och jag kom på mig själv att denna helg har det inte vart något alls inplanerat , förutom Telge stadslopp då, vilket kändes helt underbart. Vi har alltså gjort det som fallit oss in att göra, inte många helger som är så, oftast är det något som man ska göra.

Jag sprang Telge stadslopp i lördags, en hyfsat lättlöpt bana på 5 km. Lördagen började med ösregn, men under eftermiddagen och kvällen klarnade det upp och lagom till loppet skulle börja visade solen sig. Tiden då? 26.21 minuter stannade det på då jag kom i mål, vilket är hyfsat, förbättrade tiden från vårruset med ungefär 1½minut, nöjd får jag vara. Målet var att springa 5km på 25 minuter.
Nu är det bara att blicka framåt, på söndag är det tjejmilen och målet är att slå 58 minuter på 10 km, det borde gå. Rent hypotetiskt, om jag håller samma fart som jag höll under Telge stadslopp borde jag klara en mil på 52-53 minuter. Fast det kan jag ännu inte..måste träna massor mera för det tror jag. Funderar på att anmäla mig till en sån där grupp som tränar inför olika lopp, skulle hjälpa mig och motivera mig att springa längre. Någongång i framtiden skulle jag vilja prova på att springa en halvmara. Men först ska jag få till en bra tid på 10km:D

Näe, nu ska jag slänga i mig lite lunch och sedan bege mig ner till stan och bibblan för att låna lite böcker om pärlteknik och instruktioner om hur man gör olika halsband. Sedan är det dags för lite jobb...

1 kommentar:

Lina sa...

oj vilket tålamod du har!! jag blir less på att springa efter ca 20 minuter...eller vårruset går ju att springa i en halvtimme....fast å andra sidan har ju inte jag heller halvmaran som nåt mål :P LYCKA till!!